- Szczegóły
- Odsłony: 2194
Najnowsza seria amortyzatorów
bezpieczeństwa EB oferuje wszystkie zalety
serii CB, takie jak wewnętrzny system
uszczelnień, duże łożysko tłoczyska maksymalne
pochłanianie energii w sytuacjach awaryjnych.
Sprężyna wewnątrz tłoczyska zapewnia
jego powrót do pozycji wyjściowej oraz znacznie
niższą siłę powrotną w porównaniu z serią CB.
W nowej serii EB zostało wyeliminowane
grawitacyjne opadanie tłoka przy zabudowie
pionowej z tłoczyskiem skierowanym
w górę. Krzywa pracy i charakterystyka
tłumienia tych bezobsługowych i gotowych
do zabudowania amortyzatorów,
jak we wszystkich amortyzatorach
bezpieczeństwa ACE, jest indywidualnie
dopasowana do każdego zastosowania.
Funkcja: W trakcie procesu hamowania tłoczysko jest wciskane
do wnętrza amortyzatora. Olej hydrauliczny z przodu tłoka przepływa
przez wszystkie otwory. Liczba otworów maleje proporcjonalnie
do wykonanego skoku. Siła powrotna jest zredukowana. Ciśnienie
zwrotne powstałe z przodu tłoka, a tym samym siła przeciwna (Q),
pozostają stałe na całej długości skoku. Objętość oleju przemieszczona
przez tłoczysko jest skompensowana poprzez podzielony tłok. Tłoczysko
jest ponownie wysuwane przez
zabudowaną w jego wnętrzu
sprężynę.
Prędkość uderzenia:
0,5 do 4,6 m/s
Materiał: Korpus: stal oksydowana;
Tłoczysko: chromowane.
Dopuszczalny zakres temperatur:
-12 °C do 66 °C
Początkowa siła napełniania:
Odpowiada sile powrotnej.
Prędkość niska: Przy niskiej
prędkości mimo wciśnięcia tłoczyska
tłumienie może nie wystąpić!
Amortyzatory bezpieczeństwa EB63
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 187 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (0,55 bar do 1,03 bar) połączony
ze sprężną powrotną
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
EB63-100EU |
100 |
420 |
288 |
192 |
16 000 |
900 |
128 000 |
700 |
6 900 |
3,5 |
13,7 |
EB63-200EU |
200 |
700 |
468 |
292 |
32 000 |
1 800 |
256 000 |
770 |
9 300 |
3 |
16,7 |
EB63-300EU |
300 |
980 |
648 |
392 |
48 000 |
2 700 |
384 000 |
830 |
10 600 |
2,5 |
21,8 |
EB63-400EU |
400 |
1 260 |
828 |
492 |
64 000 |
3 700 |
512 000 |
600 |
11 100 |
2 |
25,8 |
EB63-500EU |
500 |
1 540 |
1 008 |
592 |
80 000 |
4 700 |
640 000 |
670 |
12 000 |
1,5 |
29,8 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa EB100
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 467 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (0,55 bar do 1,03 bar) połączony
ze sprężną powrotną
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
EB100-200EU |
200 |
735 |
495 |
320 |
80 000 |
6 900 |
640 000 |
1 200 |
8 900 |
4 |
43,5 |
EB100-300EU |
300 |
1 005 |
665 |
420 |
120 000 |
10 300 |
960 000 |
950 |
14 100 |
3,5 |
51,8 |
EB100-400EU |
400 |
1 275 |
835 |
520 |
160 000 |
13 800 |
1 280 000 |
1 190 |
18 200 |
3 |
60,1 |
EB100-500EU |
500 |
1 545 |
1 005 |
620 |
200 000 |
17 200 |
1 600 000 |
930 |
20 800 |
2,5 |
68,5 |
EB100-600EU |
600 |
1 815 |
1 175 |
720 |
240 000 |
20 700 |
1 920 000 |
1 170 |
23 300 |
2 |
76,8 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa EB160
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 700 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (0,55 bar do 1,03 bar) połączony
ze sprężną powrotną
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
EB160-400EU |
400 |
1 400 |
940 |
600 |
240 000 |
22 700 |
1 920 000 |
1 870 |
18 100 |
4 |
155,6 |
EB160-600EU |
600 |
2 000 |
1 340 |
800 |
360 000 |
34 000 |
2 880 000 |
2 100 |
18 800 |
3 |
189,0 |
EB160-800EU |
800 |
2 600 |
1 740 |
1 000 |
480 000 |
45 400 |
3 840 000 |
2 400 |
19 500 |
2 |
222,3 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
- Szczegóły
- Odsłony: 2125
Amortyzatory bezpieczeństwa ACE
są bezobsługowe i gotowe do zabudowy.
Dedykowane do stosowania w sytuacjach
awaryjnych stanowią atrakcyjną cenowo
alternatywę dla amortyzatorów przemysłowych.
Dzięki wewnętrznym uszczelnieniom, zgarniak
wymagany jest jedynie na tłoczysku.
Zanieczyszczenia i uszkodzenia na tłoczysku
mogą spowodować wyciek oleju i awarię
amortyzatora. W amortyzatorach serii CB dzięki
zintegrowanej komorze powietrznej siły powrotne
osiągają wartość do 71 kN. Siły te są konieczne,
aby przywrócić tłoczysko do położenia
wyjściowego, a także do rozdzielenia pomostów
suwnic wielopomostowych po kolizji. Typowe
dławiki nie spełniają tej funkcji. Potężne łożyska
tłoczyska są przeznaczone do dużych obciążeń
i w porównaniu do amortyzatorów o podobnym
rozmiarze są o 80 % większe. Umiejscowienie
i wielkość otworów tłumiących są indywidualnie
dopasowane do zastosowania.
Funkcja: W procesie hamowania tłoczysko zostaje kompletnie
wciśnięte. Olej hydrauliczny, znajdujący się przed tłokiem, zostaje
przepchnięty przez wszystkie otwory dławiące. Proporcjonalnie
do przesuwającego się tłoka, liczba działających otworów maleje,
jednocześnie prędkość maleje. Przed tłokiem powstaje ciśnienie i dzięki
temu siła reakcji (Q) pozostaje taka sama na całej długości skoku.
Olej przepychany przez tłoczysko jest kompensowany przez komorę
powietrzną. Sprężone powietrze przy wysuwaniu ponownie wypycha
tłoczysko do pozycji wyjściowej.
Podzielony tłok oddziela komorę
powietrzną od oleju.
Prędkość uderzenia:
0,5 do 4,6 m/s
Materiał: Korpus: stal oksydowana;
Tłoczysko: chromowane.
Dopuszczalny zakres temperatur:
-12 °C do 66 °C
Początkowa siła napełniania:
Odpowiada sile powrotnej.
Prędkość niska: Przy niskiej
prędkości mimo wciśnięcia tłoczyska
tłumienie może nie wystąpić!
Amortyzatory bezpieczeństwa CB63
Dla aplikacji dźwigowych
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q:Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 187 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (5,6 bar do 5,9 bar)
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
CB63-100EU |
100 |
420 |
288 |
192 |
16 000 |
900 |
128 000 |
1 700 |
18 500 |
3,5 |
12,7 |
CB63-200EU |
200 |
700 |
468 |
292 |
32 000 |
1 800 |
256 000 |
1 700 |
24 000 |
3 |
16,7 |
CB63-300EU |
300 |
980 |
648 |
392 |
48 000 |
2 700 |
384 000 |
1 700 |
27 000 |
2,5 |
20,8 |
CB63-400EU |
400 |
1 260 |
828 |
492 |
64 000 |
3 700 |
512 000 |
1 700 |
29 000 |
2 |
24,8 |
CB63-500EU |
500 |
1 540 |
1 008 |
592 |
80 000 |
4 700 |
640 000 |
1 700 |
30 000 |
1,5 |
28,8 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa CB100
Dla aplikacji dźwigowych
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 467 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (5,6 bar do 5,9 bar)
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
CB100-200EU |
200 |
735 |
495 |
320 |
80 000 |
6 900 |
640 000 |
4 500 |
44 000 |
4 |
58,6 |
CB100-300EU |
300 |
1 005 |
665 |
420 |
120 000 |
10 300 |
960 000 |
4 500 |
56 000 |
3,5 |
70,0 |
CB100-400EU |
400 |
1 275 |
835 |
520 |
160 000 |
13 800 |
1 280 000 |
4 500 |
65 000 |
3 |
82,5 |
CB100-500EU |
500 |
1 545 |
1 005 |
620 |
200 000 |
17 200 |
1 600 000 |
4 500 |
71 000 |
2,5 |
67,5 |
CB100-600EU |
600 |
1 815 |
1 175 |
720 |
240 000 |
20 700 |
1 920 000 |
4 500 |
76 000 |
2 |
75,8 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa CB160
Dla aplikacji dźwigowych
Kołnierz z przodu –F
Kołnierz z tyłu –R
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 700 kN
Powrót tłoczyska: Akumulator azotu (5,6 bar do 5,9 bar)
Tabela parametrów |
|||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
W3 Nm/skok |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||
CB160-400EU |
400 |
1 400 |
940 |
600 |
240 000 |
22 700 |
1 920 000 |
11 000 |
71 000 |
4 |
154,6 |
CB160-600EU |
600 |
2 000 |
1 340 |
800 |
360 000 |
34 000 |
2 880 000 |
11 000 |
71 000 |
3 |
188,0 |
CB160-800EU |
800 |
2 600 |
1 740 |
1 000 |
480 000 |
45 400 |
3 840 000 |
11 000 |
71 000 |
2 |
221,3 |
1 Poprawny zakres masy efektywnej jest kalkulowany przez producenta. Na zapytanie: wykonania specjalne, specjalne oleje, mocowania, ochrona przed korozją itp. |
- Szczegóły
- Odsłony: 2107
Tabela akcesoriów
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
1 Kołnierz zaciskowy/ blok montażowy |
Kołnierz prostokątny |
Kołnierz uniwersalny |
2 Adapter obciążeń nieosiowych |
|
Typ amortyzatora |
KM |
AH |
MB |
RF |
UM |
BV |
Gwint M5x0,5 |
||||||
MC5EUM |
KM5 |
AH5 |
MB5SC2 |
- |
- |
- |
Gwint M6x0,5 |
||||||
MC9EUM |
KM6 |
AH6 |
MB6SC2 |
RF6 |
- |
- |
Gwint M8x1 |
||||||
MA30EUM |
KM8 |
AH8 |
MB8SC2 |
RF8 |
– |
BV8 |
MC10EUM |
KM8 |
AH8 |
MB8SC2 |
RF8 |
– |
BV8A |
MC30EUM |
KM8 |
AH8 |
MB8SC2 |
RF8 |
– |
BV8 |
Gwint M10x1 |
||||||
FA1008VD-B |
KM10 |
AH10 |
MB10SC2 |
RF10 |
UM10 |
|
MA50EUM |
KM10 |
AH10 |
MB10SC2 |
RF10 |
UM10 |
BV10 |
MC25EUM |
KM10 |
AH10 |
MB10SC2 |
RF10 |
UM10 |
BV10 |
SC25EUM |
KM10 |
AH10 |
MB10SC2 |
RF10 |
UM10 |
BV10SC |
Gwint M12x1 |
||||||
MA35EUM |
KM12 |
AH12 |
MB12 |
RF12 |
UM12 |
BV12 |
MC75EUM |
KM12 |
AH12 |
MB12 |
RF12 |
UM12 |
BV12 |
SC75EUM |
KM12 |
AH12 |
MB12SC2 |
RF12 |
UM12 |
BV12SC |
Gwint M14x1,5 |
||||||
MA150EUM |
KM14 |
AH14 |
MB14 |
RF14 |
UM14 |
BV14 |
MC150EUM |
KM14 |
AH14 |
MB14 |
RF14 |
UM14 |
BV14 |
SC190EUM0-4 |
KM14 |
AH14 |
MB14 |
RF14 |
UM14 |
BV14SC |
SC190EUM5-7 |
KM14 |
AH14 |
MB14SC2 |
RF14 |
UM14 |
BV14 |
Gwint M20x1,5 |
||||||
MA225EUM |
KM20 |
AH20 |
MB20 |
RF20 |
UM20 |
BV20SC |
MC225EUM |
KM20 |
AH20 |
MB20 |
RF20 |
UM20 |
BV20 |
SC300EUM0-4 |
KM20 |
AH20 |
MB20 |
RF20 |
UM20 |
BV20SC |
SC300EUM5-9 |
KM20 |
AH20 |
MB20SC2 |
RF20 |
UM20 |
BV20SC |
Gwint M25x1,5 |
||||||
MA600EUM |
KM25 |
AH25 |
MB25 |
RF25 |
UM25 |
BV25SC |
MA900EUM |
KM25 |
AH25 |
MB25 |
RF25 |
UM25 |
- |
MC600EUM |
KM25 |
AH25 |
MB25 |
RF25 |
UM25 |
BV25 |
SC650EUM0-4 |
KM25 |
AH25 |
MB25 |
RF25 |
UM25 |
BV25SC |
SC650EUM5-9 |
KM25 |
AH25 |
MB25SC2 |
RF25 |
UM25 |
BV25SC |
SC925EUM |
KM25 |
AH25 |
MB25 |
RF25 |
UM25 |
- |
1 Wraz z kołnierzem MB...SC2 należy zastosować nakrętkę jako zabezpieczenie.
2 Montaż tylko z amortyzatorami bez głowicy.
Należy usunąć głowicę przed montażem! Patrz str. 40.
Akcesoria amortyzatorów M5 do M25
Str. |
||||||
Gwint M5x0,5 |
||||||
– |
– |
– |
– |
– |
– |
36 |
Gwint M6x0,5 |
||||||
– |
– |
– |
– |
– |
– |
36 |
Gwint M8x1 |
||||||
PB8 |
– |
– |
– |
– |
– |
36 |
PB8-A |
– |
– |
– |
– |
– |
36 |
PB8 |
– |
– |
– |
– |
– |
36 |
Gwint M10x1 |
||||||
– |
– |
– |
– |
– |
– |
36 |
PB10 |
– |
AS10 |
PS10 |
– |
– |
36 |
PB10 |
– |
AS10 |
PS10 |
– |
– |
36 |
PB10SC |
– |
– |
– |
– |
– |
36 |
Gwint M12x1 |
||||||
PB12 |
– |
AS12 |
PS12 |
– |
– |
37 |
PB12 |
– |
AS12 |
PS12 |
– |
– |
37 |
PB12SC |
SP12 |
AS12 |
PS12SC |
– |
– |
37 |
Gwint M14x1,5 |
||||||
PB14 |
SP14 |
AS14 |
PS14 |
– |
standard |
37 |
PB14 |
SP14 |
AS14 |
PS14 |
– |
PP150 |
37 |
PB14SC |
– |
AS14 |
standard |
BP14 |
– |
37 |
PB14 |
SP14 |
AS14 |
PS14 |
– |
– |
37 |
Gwint M20x1,5 |
||||||
PB20SC |
– |
AS20 |
standard |
BP20 |
– |
38 |
PB20 |
SP20 |
AS20 |
PS20 |
– |
PP225 |
38 |
PB20SC |
– |
AS20 |
standard |
BP20 |
– |
38 |
PB20SC |
– |
AS20 |
standard |
– |
– |
38 |
Gwint M25x1,5 |
||||||
PB25SC |
– |
AS25 |
standard |
BP25 |
– |
38 |
– |
– |
AS25 |
standard |
BP25 |
– |
38 |
PB25 |
SP25 |
AS25 |
PS25 |
– |
PP600 |
38 |
PB25SC |
– |
AS25 |
standard |
BP25 |
– |
38 |
PB25 |
– |
AS25 |
standard |
– |
– |
38 |
– |
– |
AS25 |
standard |
BP25 |
– |
38 |
2 Montaż tylko z amortyzatorami bez głowicy. Należy usunąć głowicę przed montażem! Patrz str. 40. |
Akcesoria amortyzatorów M5 do M10
Tabela str. 34-35
M5x0,5 |
|||||
KM5 |
AH5 |
MB5SC2 |
|||
|
|
|
|||
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
Kołnierz zaciskowy |
|||
M6x0,5 |
|||||
KM6 |
AH6 |
MB6SC2 |
RF6 |
||
|
|
|
|
||
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
Kołnierz zaciskowy |
Kołnierz prostokątny |
||
M8x1 |
|||||
KM8 |
AH8 |
MB8SC2 |
RF8 |
||
|
|
|
|
||
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
Kołnierz zaciskowy |
Kołnierz prostokątny |
||
BV8 |
BV8A |
PB8 |
|||
|
|
|
|||
Adapter obciążeń nieosiowych |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Kaptur ochronny |
|||
PB8-A |
|||||
|
|||||
Kaptur ochronny |
|||||
M10x1 |
|||||
KM10 |
AH10 |
MB10SC2 |
|||
|
|
|
|||
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
Kołnierz zaciskowy |
|||
RF10 |
UM10 |
||||
|
|
||||
Kołnierz prostokątny |
Kołnierz uniwersalny |
||||
BV10 |
PB10 |
PB10SC |
|||
|
|
|
|||
Adapter obciążeń nieosiowych |
Kaptur ochronny |
Kaptur ochronny |
|||
AS10 |
PS10 |
||||
|
|
||||
Tuleja z czujnikiem zbliżeniowym |
Głowica stalowa |
||||
Akcesoria amortyzatorów M12 do M14
Tabela str. 34-35
M12x1 |
||
KM12 |
AH12 |
MB12 |
|
|
|
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
Kołnierz zaciskowy |
MB12SC2 |
RF12 |
|
|
|
|
Kołnierz zaciskowy |
Kołnierz prostokątny |
|
UM12 |
BV12 |
BV12SC |
|
|
|
Kołnierz uniwersalny |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Adapter obciążeń nieosiowych |
PB12 |
||
|
||
Kaptur ochronny |
||
PB12SC |
SP12 |
AS12 |
|
|
|
Kaptur ochronny |
Uszczelnienie pneumatyczne |
Tuleja zderzaka z czujnikiem zbliżeniowym |
PS12 |
PS12SC |
|
|
|
|
Głowica stalowa |
Głowica stalowa |
|
M14x1,5 |
||
KM14 |
AH14 |
MB14 |
|
|
|
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
Kołnierz zaciskowy |
MB14SC2 |
RF14 |
|
|
|
|
Kołnierz zaciskowy |
Kołnierz prostokątny |
|
UM14 |
BV14 |
BV14SC |
|
|
|
Kołnierz uniwersalny |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Adapter obciążeń nieosiowych |
PB14SC |
SP14 |
AS14 |
|
|
|
Kaptur ochronny |
Uszczelnienie pneumatyczne |
Tuleja zderzaka z czujnikiem zbliżeniowym |
PB14 |
PP150 |
BP14 |
|
|
|
Kaptur ochronny |
Głowica nylonowa W3 maks. = 14 Nm |
Głowica stalowo-uretanowa |
PS14 |
||
|
||
Głowica stalowa |
Akcesoria amortyzatorów M20 do M25
Tabela str. 34-35
M20x1,5 |
||
KM20 |
AH20 |
MB20 |
|
|
|
MB20SC2 |
RF20 |
|
|
|
|
UM20 |
BV20 |
BV20SC |
|
|
|
PB20SC |
SP20 |
AS20 |
|
|
|
Kaptur ochronny |
Uszczelnienie pneumatyczne |
Tuleja zderzaka z czujnikiem zbliżeniowym |
PS20 |
BP20 |
PP225 |
|
|
|
Głowica stalowa |
Głowica stalowouretanowa |
Głowica nylonowa W3 maks. = 33 Nm |
M25x1,5 |
||
KM25 |
AH25 |
MB25 |
|
|
|
Przeciwnakrętka |
Tuleja zderzaka |
Kołnierz zaciskowy |
MB25SC2 |
RF25 |
PP600 |
|
|
|
Kołnierz zaciskowy |
Kołnierz prostokątny |
Głowica nylonowa W3 maks. = 68 Nm |
UM25 |
BV25 |
BV25SC |
|
|
|
Kołnierz uniwersalny |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Adapter obciążeń nieosiowych |
PB25SC |
SP25 |
AS25 |
|
|
|
Kaptur ochronny |
Uszczelnienie pneumatyczne |
Tuleja zderzaka z czujnikiem zbliżeniowym |
PB25 |
PS25 |
BP25 |
|
|
|
Kaptur ochronny |
Głowica stalowa |
Głowica stalowouretanowa |
- Szczegóły
- Odsłony: 2186
Amortyzatory bezpieczeństwa serii
SCS33 do 64 bazują na innowacyjnej
technologii amortyzatorów serii MAGNUM.
Seria SCS33 do SCS64 została zaprojektowana
z myślą o ochronie maszyn w sytuacjach
awaryjnych. Ta atrakcyjna cenowo seria oferuje
żywotność nawet do 1000 cykli. Amortyzatory
serii SCS są dedykowane do zastosowań
w aplikacjach bezpieczeństwa, a dzięki
kompaktowej budowie (M33x1,5 do M64x2)
mogą być wszechstronnie stosowane
np. w automatycznych systemach transportujących.
Dzięki optymalnie dostosowanej
do aplikacji charakterystyce pochłanianie
energii na skok, w zakresie od 0,35 kNm
do 18 kNm zostało prawie podwojone
w porównaniu z serią MAGNUM. Opcjonalnie
dostępny czujnik do odczytywania położenia
tłoczyska.
Liczba cykli na godzinę.: Maks. 1cykl
Żywotność: 1000 cykli; optymalnie: maks. 5 cykli.
Prędkość uderzenia: Na zapytanie
Medium: Olej syntetyczny (ATF) o 42cSt.
Materiał: Korpus: stal hartowana; Tłoczysko: stal hartowana nierdzewna;
Membrana zwijana: etylen-propylen;
Akcesoria: stal hartowana.
Pochłanianie energii W3:
80 % od wartości tabelarycznych
przy maks. odchyleniu kąta.
Zabudowa: Dowolna
Dopuszczalny zakres temperatur:
-12 °C do 70 °C. Do wyższych
temperatur na zapytanie.
Prędkość niska: Przy normalnej
prędkości amortyzator stawia
minimalny opór i nie ma efektu
hamowania, a toczysko może zostać
wciśnięte.
Amortyzatory bezpieczeństwa SCS33
NM33 |
QF33 |
|
Wykonanie standardowe |
Nakrętka |
Kołnierz kwadratowy Przy montażu przy pomocy 4 śrub Moment dokręcenia: 11 Nm Moment zerwania: > 90 Nm |
S33 |
||||||||||
Zestaw do montażu na łapach S33 = 2 kołnierze + 4 śruby M6x40, DIN 912 Otwory pod drugą łapę należy ustalić po umiejscowieniu otworów pod pierwszą ze wzgledu na skok gwintu. |
Moment dokręcenia: 11 Nm (śruba) Moment zerwania: > 90 Nm |
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Tabela parametrów |
||||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C min. |
C maks. |
D |
maks. pochłanianie energii |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|
Nienastawne W3 Nm/skok |
Optymalne W3 Nm/skok |
|||||||||||
SCS33-25EU |
23 |
138 |
83 |
25 |
60 |
68 |
310 |
500 |
45 |
90 |
3 |
0,45 |
SCS33-50EU |
48,5 |
189 |
108 |
32 |
86 |
93 |
620 |
950 |
45 |
135 |
2 |
0,54 |
Na zapytanie wykonania specjalne, niestandardowe skoki, niższe i wyższe prędkości, itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa SCS45
NM45 |
QF45 |
|
Wykonanie standardowe |
Nakrętka |
Kołnierz kwadratowy Przy montażu przy pomocy 4 śrub Moment dokręcenia: 27 Nm Moment zerwania: > 200 Nm |
S45 |
||||||||||
Zestaw do montażu na łapach S45 = 2 kołnierze + 4 śruby M8x50, DIN 912 Otwory pod drugą łapę należy ustalić po umiejscowieniu otworów pod pierwszą ze wzgledu na skok gwintu. |
Moment dokręcenia: 27 Nm (śruba) Moment zerwania: > 350 Nm |
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Moment zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Tabela parametrów |
||||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C min. |
C maks. |
D |
maks. pochłanianie energii |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
nienastawne |
optymalne |
|||||||||||
W3 Nm/skok |
W3 Nm/skok |
|||||||||||
SCS45-25EU |
23 |
145 |
95 |
32 |
66 |
66 |
680 |
1 200 |
70 |
100 |
3 |
1,13 |
SCS45-50EU |
48,5 |
195 |
120 |
40 |
92 |
91 |
1 360 |
2 350 |
70 |
145 |
2 |
1,36 |
SCS45-75EU |
74 |
246 |
145 |
50 |
118 |
116 |
2 040 |
3 500 |
50 |
180 |
1 |
1,59 |
Na zapytanie wykonania specjalne, niestandardowe skoki, niższe i wyższe prędkości, itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa SCS64
NM64 |
QF64 |
|
Wykonanie standardowe |
Nakrętka |
Kołnierz kwadratowy Przy montażu przy pomocy 4 śrub Moment dokręcenia: 50 Nm Moment zerwania: > 210 Nm |
S64 |
||||||||||
Zestaw do montażu na łapach S64 = 2 kołnierze + 4 śruby M10x80, DIN 912 Otwory pod drugą łapę należy ustalić po umiejscowieniu otworów pod pierwszą ze wzgledu na skok gwintu. |
Moment dokręcenia: 50 Nm (śruba) Moment zerwania: > 350 Nm |
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s) maks.
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Tabela parametrów |
||||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
C min. |
C maks. |
D |
maks. pochłanianie energii |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|
nienastawne |
optymalne |
|||||||||||
W3 Nm/skok |
W3 Nm/skok |
|||||||||||
SCS64-50EU |
48,5 |
225 |
140 |
50 |
112 |
100 |
3 400 |
6 000 |
90 |
155 |
3 |
3,18 |
SCS64-100EU |
99,5 |
326 |
191 |
64 |
162 |
152 |
6 800 |
12 000 |
105 |
270 |
2 |
4,2 |
SCS64-150EU |
150 |
450 |
241 |
80 |
212 |
226 |
10 200 |
18 000 |
75 |
365 |
1 |
5,65 |
Na zapytanie wykonania specjalne, niestandardowe skoki, niższe i wyższe prędkości, itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa SCS38
Kołnierz z tyłu –R
Kołnierz z przodu –F
Montaż na „łapach“ –S
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Prędkość uderzenia: 0,9 do 4,6 m/s
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 80 kN
Tabela parametrów |
||||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
D |
E maks. |
maks. pochłanianie energii |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
rodzaj mocowania |
rodzaj mocowania |
||
W3 Nm/skok |
F i S maks. odchylenie od osi |
R maks. odchylenie od osi |
F i R waga kg |
S waga kg |
||||||||
SCS38-50EU |
50 |
270 |
205 |
175 |
80 |
3 600 |
600 |
700 |
5 |
4 |
12 |
13 |
SCS38-100EU |
100 |
370 |
255 |
225 |
132 |
7 200 |
600 |
700 |
5 |
4 |
14 |
15 |
SCS38-150EU |
150 |
470 |
305 |
275 |
180 |
10 800 |
600 |
700 |
5 |
4 |
16 |
17 |
SCS38-200EU |
200 |
570 |
355 |
325 |
230 |
14 400 |
600 |
700 |
5 |
4 |
18 |
19 |
SCS38-250EU |
250 |
670 |
405 |
375 |
280 |
18 000 |
600 |
700 |
4,7 |
3,7 |
20 |
21 |
SCS38-300EU |
300 |
785 |
470 |
440 |
330 |
21 600 |
600 |
700 |
3,9 |
2,9 |
22 |
23 |
SCS38-350EU |
350 |
885 |
520 |
490 |
380 |
25 200 |
600 |
700 |
3,4 |
2,4 |
24 |
25 |
SCS38-400EU |
400 |
1 000 |
585 |
555 |
430 |
28 800 |
600 |
700 |
3 |
2 |
26 |
27 |
SCS38-500EU |
500 |
1 215 |
700 |
670 |
530 |
36 000 |
600 |
700 |
2,4 |
1,4 |
30 |
31 |
SCS38-600EU |
600 |
1 430 |
815 |
785 |
630 |
43 200 |
600 |
700 |
1,9 |
0,9 |
34 |
35 |
SCS38-700EU |
700 |
1 645 |
930 |
900 |
730 |
50 400 |
600 |
700 |
1,6 |
0,6 |
38 |
39 |
SCS38-800EU |
800 |
1 860 |
1 045 |
1 015 |
830 |
57 600 |
600 |
700 |
1,3 |
0,3 |
43 |
44 |
Na zapytanie wykonania specjalne, niestandardowe skoki, niższe i wyższe prędkości, itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa SCS50
Kołnierz z tyłu –R
Kołnierz z przodu –F
Montaż na „łapach“ –S
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Prędkość uderzenia: 0,6 do 4,6 m/s
Siła reakcji/podporowa Q: maks. pochłanianiu energii
maks. 160 kN
Tabela parametrów |
||||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
D |
E maks. |
maks. pochłanianie energii |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
rodzaj mocowania |
rodzaj mocowania |
||
W3 Nm/skok |
F i S maks. odchylenie od osi ° |
R maks. odchylenie od osi |
F i R waga kg |
S waga kg |
||||||||
SCS50-100EU |
100 |
390 |
270 |
235 |
138 |
14 000 |
1 000 |
1 200 |
5 |
4 |
22 |
23 |
SCS50-150EU |
150 |
490 |
320 |
285 |
188 |
21 000 |
1 000 |
1 200 |
5 |
4 |
25 |
26 |
SCS50-200EU |
200 |
590 |
370 |
335 |
238 |
28 000 |
1 000 |
1 200 |
5 |
4 |
27 |
28 |
SCS50-250EU |
250 |
690 |
420 |
385 |
288 |
35 000 |
1 000 |
1 200 |
4,5 |
3,5 |
30 |
31 |
SCS50-300EU |
300 |
805 |
485 |
450 |
338 |
42 000 |
1 000 |
1 200 |
3,8 |
2,8 |
33 |
34 |
SCS50-350EU |
350 |
905 |
535 |
500 |
388 |
49 000 |
1 000 |
1 200 |
3,3 |
2,3 |
35 |
37 |
SCS50-400EU |
400 |
1 020 |
600 |
565 |
438 |
56 000 |
1 000 |
1 200 |
2,9 |
1,9 |
38 |
40 |
SCS50-500EU |
500 |
1 235 |
715 |
680 |
538 |
70 000 |
1 000 |
1 200 |
2,3 |
1,3 |
44 |
45 |
SCS50-600EU |
600 |
1 450 |
830 |
795 |
638 |
84 000 |
1 000 |
1 200 |
1,9 |
0,9 |
50 |
51 |
SCS50-700EU |
700 |
1 665 |
945 |
910 |
738 |
98 000 |
1 000 |
1 200 |
1,6 |
0,6 |
55 |
57 |
SCS50-800EU |
800 |
1 880 |
1 060 |
1 025 |
838 |
112 000 |
1 000 |
1 200 |
1,3 |
0,3 |
61 |
63 |
SCS50-1000EU |
1 000 |
2 310 |
1 290 |
1 255 |
1 038 |
140 000 |
1 000 |
1 200 |
1 |
0 |
72 |
74 |
Na zapytanie wykonania specjalne, niestandardowe skoki, niższe i wyższe prędkości, itp. |
Amortyzatory bezpieczeństwa SCS63
Kołnierz z tyłu –R
Kołnierz z przodu –F
Montaż na „łapach“ –S
Przy zamówieniu należy podać:
Masa do wyhamowania m (kg)
Prędkość uderzenia v (m/s) maks.
Prędkość normalna vs (m/s)
Moc silnika P (kW)
Współcz. momentu zatrzymania Mz (normalnie 2,5)
Liczba amortyzatorów pracujących równolegle n
lub dane techniczne wg obliczeń na podstawie
formularza, strona 15 do 17.
Obliczenia i dobór amortyzatora bezpieczeństwa należy
przeprowadzić lub potwierdzić u producenta.
Dane techniczne
Prędkość uderzenia: 0,5 do 4,6 m/s
Siła reakcji/podporowa Q: Przy maks. pochłanianiu energii
maks. 210 kN
Tabela parametrów |
||||||||||||
Typ |
skok mm |
A maks. |
B |
D |
E maks. |
maks. pochłanianie energii |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
rodzaj mocowania |
rodzaj mocowania |
||
W3 Nm/skok |
F i S maks. odchylenie od osi |
R maks. odchylenie od osi |
F i R waga kg |
S waga kg |
||||||||
SCS63-100EU |
100 |
405 |
285 |
240 |
143 |
18 000 |
1 500 |
2 500 |
5 |
4 |
29 |
32 |
SCS63-150EU |
150 |
505 |
335 |
290 |
193 |
27 000 |
1 500 |
2 500 |
5 |
4 |
32 |
35 |
SCS63-200EU |
200 |
605 |
385 |
340 |
243 |
36 000 |
1 500 |
2 500 |
5 |
4 |
36,2 |
38 |
SCS63-250EU |
250 |
705 |
435 |
390 |
293 |
45 000 |
1 500 |
2 500 |
5 |
4 |
38 |
42 |
SCS63-300EU |
300 |
805 |
485 |
440 |
343 |
54 000 |
1 500 |
2 500 |
5 |
4 |
41 |
45 |
SCS63-350EU |
350 |
925 |
555 |
510 |
393 |
63 000 |
1 500 |
2 500 |
5 |
4 |
45 |
49 |
SCS63-400EU |
400 |
1 025 |
605 |
560 |
443 |
72 000 |
1 500 |
2 500 |
5 |
4 |
48 |
52 |
SCS63-500EU |
500 |
1 245 |
725 |
680 |
543 |
90 000 |
1 500 |
2 500 |
4,2 |
3,2 |
55 |
60 |
SCS63-600EU |
600 |
1 445 |
825 |
780 |
643 |
108 000 |
1 500 |
2 500 |
3,4 |
2,4 |
62 |
66 |
SCS63-700EU |
700 |
1 665 |
945 |
900 |
746 |
126 000 |
1 500 |
2 500 |
2,9 |
1,9 |
69 |
73 |
SCS63-800EU |
800 |
1 865 |
1 045 |
1 000 |
843 |
144 000 |
1 500 |
2 500 |
2,5 |
1,5 |
75 |
79 |
SCS63-1000EU |
1 000 |
2 285 |
1 265 |
1 220 |
1 043 |
180 000 |
1 500 |
2 500 |
1,9 |
0,9 |
89 |
93 |
SCS63-1200EU |
1 200 |
2 705 |
1 485 |
1 440 |
1 243 |
216 000 |
1 500 |
2 500 |
1,4 |
0,4 |
102 |
106 |
Na zapytanie wykonania specjalne, niestandardowe skoki, niższe i wyższe prędkości, itp. |
- Szczegóły
- Odsłony: 2243
Małe amortyzatory ACE to bezobsługowe,
gotowe do zabudowy hydrauliczne elementy.
Nastawne amortyzatory serii MA stosowane
są w przypadku, gdy zakres tłumienia amortyzatorów
nienastawnych jest niewystarczający,
np. z powodu zmiennych mas efektywnych w tej
samej aplikacji. Wszystkie amortyzatory
nastawne zawierają zintegrowany zderzak. Długi
skok (MA900M = 40 mm) zapewnia łagodne
hamowanie i niską siłę podporową. Amortyzator
MA150 wyposażony jest w przewijaną membranę,
dzięki temu dysponuje wszystkimi zaletami
związanymi z tą technologią. Dzięki bezstopniowej
nastawie seria MA pokrywa zakres mas
efektywnych od 0,2 kg do 2040 kg.
Nastawa: W modelach MA30 do MA150 przez przekręcenie śruby
nastawy. Pozostałe rozmiary przez obrót pokrętła wg skali od 0 do 9.
Po zainstalowaniu należy wykonać kilka cykli rozruchowych dopasowując
nastawę do wymaganego optimum. Twarde uderzenie na początku
skoku: przekręć pierścień w kierunku zera lub plus. Twarde uderzenie
na końcu skoku: przekręć pierścień w kierunku 0 lub minus.
Prędkość uderzenia: Należy upewnić się czy masa efektywna aplikacji
mieści się w zakresie podanym dla wybranego modelu (patrz tabela).
Na zapytanie możliwe wykonania dla niższych i wyższych prędkości.
Materiał: Korpus: stal azotowana hartowana; Akcesoria: stal oksydowana
lub azotowana; Tłoczysko: stal nierdzewna hartowana.
Przekroczenie W4: (maks. pochłanianie energii na godzinę)
jest możliwe przy czasowym wyłączeniu
lub zastosowaniu dodatkowego
chłodzenia powietrzem.
Zabudowa: Dowolna. Aby uzyskać
precyzyjną nastawę można
zastosować tuleję (AH). W przypadku
amortyzatora FA1008 należy
przewidzieć zderzak na 0,5 do 1 mm
przed końcem skoku.
Dopuszczalny zakres temperatur:
0 °C do 66 °C
Na zapytanie: Dostępne w wersji
niklowanej, odpornej na wodę morską
(weartec) i innym wykonananiu
specjalnych.
Małe amortyzatory MA
Nastawne
MA30EUM
MA50EUM dla nowych konstrukcji
FA1008VD-B nadal dostępny
MA35EUM
MA150EUM
Gwint M14x1 na zamówienie
MA225EUM
MA600EUM i MA900EUM
Wymiary dla MA900EUM
podane w ( )
Na zamówienie
dostępne MA600EUML
z gwintem M27x3
Wykonanie z połaczeniem wahliwym oraz bez głowicy zderzaka na zapytanie.
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||||||||||||
Typ |
maks. pochłanianie energii |
masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
1 maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|||||||
nastawne |
||||||||||||||
W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
me min. kg |
me maks. kg |
|||||||||||
MA30EUM |
3,5 |
5 650 |
0,23 |
15 |
1,7 |
5,3 |
0,3 |
2 |
0,013 |
|||||
FA1008VD-B |
1,8 |
3 600 |
0,2 |
10 |
3 |
6 |
0,3 |
2,5 |
0,026 |
|||||
MA50EUM |
5,5 |
13 550 |
4,5 |
20 |
3 |
6 |
0,3 |
2 |
0,025 |
|||||
MA35EUM |
4 |
6 000 |
6 |
57 |
5 |
11 |
0,2 |
2 |
0,043 |
|||||
MA150EUM |
22 |
35 000 |
1 |
109 |
3 |
5 |
0.4 |
2 |
0,06 |
|||||
MA225EUM |
25 |
45 000 |
2,3 |
226 |
5 |
10 |
0,1 |
2 |
0,13 |
|||||
MA600EUM |
68 |
68 000 |
9 |
1 360 |
10 |
30 |
0,2 |
2 |
0,31 |
|||||
MA900EUM |
100 |
90 000 |
14 |
2 040 |
10 |
35 |
0,4 |
1 |
0,4 |
|||||
1 Przy większych odchyleniach od osi należy zastosować adapter (BV), str. 36 do 40. |
Amortyzatory przemysłowe MC/MA/ML33
Nienastawne i nastawne
Gwint M36x1,5 i M42x1,5 na zapytanie Gwint calowy (UNF) 1 1/4-12 (pominac koncówke “M” w zamówieniu) |
Sruba nastawy (tylko MA i ML) |
|||||||||
S33 |
||||||||||
Zestaw do montażu na łapach S33 = 2 kołnierze + 4 śruby M6x40, DIN 912 Otwory pod drugą łapę należy ustalić po umiejscowieniu otworów pod pierwszą ze wzgęldu na skok gwintu. |
Moment dokręcenia: 11 Nm Moment zerwania: > 90 Nm |
|||||||||
C33 |
||||||||||
Zestaw do montażu wahliwego C33 = 2 mocowania typu „ucho“. Dostępne w stanie zmontowanym. Należy przewidzieć obustronny zderzak mechaniczny |
Kołnierz wahliwy SF33 = Kołnierz + 4 śruby M6x20, DIN 912 Moment dokręcenia: 7,5 Nm Moment zerwania: > 50 Nm Zabezpieczyć bolcem lub zastosować dodatkową blokadę. W związku z ograniczoną wytrzymałością należy potwierdzić przydatność do zastosowania u producenta. |
Wymiary |
|||||||||
Typ |
1 skok mm |
A maks. |
B maks. |
L1 min. |
L1 maks. |
L2 |
L3 |
L5 maks. |
L6 maks. |
MC, MA, ML3325EUM |
25 |
138 |
23 |
25 |
60 |
83 |
68 |
39 |
168 |
MC, MA, ML3350EUM |
50 |
189 |
48,5 |
32 |
86 |
108 |
93 |
64 |
218 |
1 Skok nominalny (bez tulei zderzaka) |
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||||||||||||||
Typ |
maks. pochłanianie energii |
masa efektywna me |
||||||||||||||
miękko twardo |
||||||||||||||||
W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
0 min. maks. kg |
-1 min. maks. kg |
-2 min. maks. kg |
-3 min. maks. kg |
-4 min. maks. kg |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
1 maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|||
MC3325EUM |
155 |
75 000 |
124 000 |
169 000 |
3 - 11 |
9 - 40 |
30 - 120 |
100 - 420 |
350 - 1 420 |
45 |
90 |
0,03 |
4 |
0,45 |
||
MC3350EUM |
310 |
85 000 |
135 000 |
180 000 |
5 - 22 |
18 - 70 |
60 - 250 |
210 - 840 |
710 - 2 830 |
45 |
135 |
0,06 |
3 |
0,54 |
||
1 Przy większych odchleniach od osi należy zastosować adapter (BV), str. 36 do 40. |
||||||||||||||||
Tabela parametrów MA/ML33 |
||||||||||
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
|||||||||
Typ nastawne |
2 W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
min. maks. kg |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
MA3325EUM |
170 |
75 000 |
124 000 |
169 000 |
9 - 1 700 |
45 |
90 |
0,03 |
4 |
0,45 |
ML3325EUM |
170 |
75 000 |
124 000 |
169 000 |
300 - 50 000 |
45 |
90 |
0,03 |
4 |
0,45 |
MA3350EUM |
340 |
85 000 |
135 000 |
180 000 |
13 - 2 500 |
45 |
135 |
0,06 |
3 |
0,54 |
ML3350EUM |
340 |
85 000 |
135 000 |
180 000 |
500 - 80 000 |
45 |
135 |
0,06 |
3 |
0,66 |
1 Zakres mas efektywnych może być na zapytanie znacznie podwyższony lub obniżony w zależności od potrzeb aplikacji. 2 W aplikacjach bezpieczeństwa przekroczenie energii jest czasami dopuszczalne, w tym wypadku należy skonsultować się z producentem. Dane odnoszą się do skoku efektywnego (B maks). |
Amortyzatory przemysłowe MC/MA/ML33
Akcesoria
M33x1,5 |
|||
NM33 |
PP33 |
QF33 |
|
Nakrętka |
Głowica poliuretanowa Możliwa dostawa w stanie zmontowanym. W przpadku samodzielnego montażu - patrz str. 55. |
Kołnierz kwadratowy Przy montażu przy pomocy 4 śrub Moment dokręcenia: 11 Nm Moment zerwania: > 90 Nm |
|
BV3325 |
BV3350 |
AS33 |
|
Adapter obciążeń nieosiowych |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Tuleja zderzaka z czujnikiem zbliżeniowym |
|
PB3325 |
PB3350 |
||
Kaptur ochronny |
Kaptur ochronny 1 całkowita długość zabudowy amortyzatora wraz z kapturem ochronnym |
||
Rodzaje wykonania
Wykonanie standardowe ze sprężyną powrotną,
ze zbiornikiem wewnętrznym
MC nienastawny
MA nastawny
ML nastawny, dla niskich prękości zderzenia
Wykonanie specjalne
bez sprężyny, bez zbiornika wewnętrznego
MCA, MAA, MLA
bez zbiornika wewnętrznego, ze sprężyną
MCS, MAS, MLS
ze zbiornikiem wewnętrznym, bez sprężyny
MCN, MAN, MLN
Amortyzatory przemysłowe MC/MA/ML45
Nienastawne i nastawne
Pierscien nastawy (tylko MA i ML) Gwint calowy (UNF) 1 3/4-12 (pominac koncówke “M” w zamówieniu) |
Sruba nastawy (tylko MA i ML) |
|||||||||||||
S45 |
||||||||||||||
Zestaw do montażu na łapach S45 = 2 kołnierze + 4 śruby M8x50, DIN 912 Otwory pod drugą łapę należy ustalić po umiejscowieniu otworów pod pierwszą ze wzgęldu na skok gwintu. |
Moment dokręcenia: 27 Nm Moment zerwania: > 350 Nm |
|||||||||||||
C45 |
SF45 |
|||||||||||||
Zestaw do montażu wahliwego C45 = 2 mocowania typu „ucho“. Dostarczane w stanie zmontowanym. Należy przewidzieć zderzak mechaniczny z obu stron. |
Kołnierz wahliwy SF45 = kołnierz + 4 śruby M8x20, DIN 912 Moment dokręcenia: 7,5 Nm Moment zerwania: > 140 Nm Zabezpieczyć bolcem lub zastosować dodatkową blokadę. W związku z ograniczoną wytrzymałością należy potwierdzić przydatność do zastosowania u producenta. |
Wymiary |
|||||||||
Typ |
1 skok mm |
A maks. |
B maks. |
L1 min. |
L1 maks. |
L2 |
L3 |
L5 maks. |
L6 maks. |
MC, MA, ML4525EUM |
25 |
145 |
23 |
32 |
66 |
95 |
66 |
43 |
200 |
MC, MA, ML4550EUM |
50 |
195 |
48,5 |
40 |
92 |
120 |
91 |
68 |
250 |
MC, MA4575EUM |
75 |
246 |
74 |
50 |
118 |
145 |
116 |
93 |
301 |
1 Skok nominalny (bez tulei zderzaka) |
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||||||||||||||
Typ |
maks. pochłanianie energii |
masa efektywna me |
||||||||||||||
miękko twardo |
||||||||||||||||
2 W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
-0 min. maks. kg |
-1 min. maks. kg |
-2 min. maks. kg |
-3 min. maks. kg |
-4 min. maks. kg |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
1 maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|||
MC4525EUM |
340 |
107 000 |
158 000 |
192 000 |
7 - 27 |
20 - 90 |
80 - 310 |
260 - 1 050 |
890 - 3 540 |
70 |
100 |
0,03 |
4 |
1,13 |
||
MC4550EUM |
680 |
112 000 |
192 000 |
248 000 |
13 - 54 |
45 - 180 |
150 - 620 |
520 - 2 090 |
1 800 - 7 100 |
70 |
145 |
0,08 |
3 |
1,36 |
||
MC4575EUM |
1 020 |
146 000 |
225 000 |
282 000 |
20 - 80 |
70 - 270 |
230 - 930 |
790 - 3 140 |
2 650 - 10 600 |
50 |
180 |
0,11 |
2 |
1,59 |
||
Tabela parametrów MA/ML45 |
|||||||||||
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
||||||||||
Typ nastawne |
2 W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
min. kg |
maks. kg |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
MA4525EUM |
390 |
107 000 |
158 000 |
192 000 |
40 |
10 000 |
70 |
100 |
0,03 |
4 |
1,14 |
ML4525EUM |
390 |
107 000 |
158 000 |
192 000 |
3 000 |
110 000 |
70 |
100 |
0,03 |
4 |
1,13 |
MA4550EUM |
780 |
112 000 |
192 000 |
248 000 |
70 |
14 500 |
70 |
145 |
0,08 |
3 |
1,36 |
ML4550EUM |
780 |
112 000 |
192 000 |
248 000 |
5 000 |
180 000 |
70 |
145 |
0,08 |
3 |
1,36 |
MA4575EUM |
1 170 |
146 000 |
225 000 |
282 000 |
70 |
15 000 |
50 |
180 |
0,11 |
2 |
1,59 |
1 Zakres mas efektywnych może być na zapytanie znacznie podwyższony lub obniżony w zależności od potrzeb aplikacji. 2 W aplikacjach bezpieczeństwa przekroczenie energii jest czasami dopuszczalne, w tym wypadku należy skonsultować się z producentem. Dane odnoszą się do skoku efektywnego (B maks). |
Amortyzatory przemysłowe MC/MA/ML45
Akcesoria
M45x1,5 |
||
NM45 |
PP45 |
QF45 |
Nakrętka |
Głowica poliuretanowa Możliwa dostawa w stanie zmontowanym. W przypadku samodzielnego montażu - patrz str. 55. |
Kołnierz kwadratowy Przy montażu przy pomocy 4 śrub Moment dokręcenia: 27 Nm Moment zerwania: > 200 Nm |
BV4525 |
BV4550 |
AS45 |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Tuleja zderzaka z czunikiem zbliżeniowym |
PB4525 |
PB4550 |
|
Kaptur ochronny |
Kaptur ochronny 1 całkowita długość zabudowy amortyzatora wraz z kapturem ochronnym |
Rodzaje wykonania
Wykonanie standardowe ze sprężyną powrotną,
ze zbiornikiem wewnętrznym
MC nienastawny
MA nastawny
ML nastawny, dla niskich prękości zderzenia
Wykonanie specjalne
bez sprężyny, bez zbiornika wewnętrznego
MCA, MAA, MLA
bez zbiornika wewnętrznego, ze sprężyną
MCS, MAS, MLS
ze zbiornikiem wewnętrznym, bez sprężyny
MCN, MAN, MLN
Amortyzatory przemysłowe MC/MA/ML64
Nienastawne i nastawne
Pierscien nastawy (tylko MA i ML) |
|
Przy skokach od 150 mm tuleja zderzaka niedostepna. Głowica na tłoczysku (Ø 60 mm) zastepuje zderzak mechaniczny. |
Sruba nastawy (tylko MA i ML) |
S64 |
|
Zestaw do montażu na łapach S64 = 2 kołnierze + 4 śruby M10x80, DIN 912 Otwory pod drugą łapę należy ustalić po umiejscowieniu otworów pod pierwszą ze wzgęldu na skok gwintu. |
Moment dokręcenia: 50 Nm Moment zerwania: > 350 Nm |
C64 |
SF64 |
Zestaw do montażu wahliwego C64 = 2 mocowania typu „ucho“. Dostarczane w stanie zmontowanym. 1 przy skoku 150 mm skok Ø 60. Numer części C64-150. Należy przewidzieć zderzak mechaniczny z obu stron. |
Kołnierz wahliwy SF64 = Kołnierz + 4 śruby M10x20, DIN 912 Moment dokręcenia: 15 Nm Moment zerwania: > 200 Nm Zabezpieczyć bolcem lub zastosować dodatkową barierę. W związku z ograniczoną wytrzymałością należy potwierdzić przydatność do zastosowania u producenta. |
Wymiary |
|||||||||
Typ |
1 skok mm |
A maks. |
B maks. |
L1 min. |
L1 maks. |
L2 |
L3 |
L5 maks. |
L6 maks. |
ML6425EUM |
25 |
174 |
23 |
40 |
86 |
114 |
75,5 |
60 |
260 |
MC, MA, ML6450EUM |
50 |
225 |
48,5 |
50 |
112 |
140 |
100 |
85 |
310 |
MC, MA64100EUM |
100 |
326 |
99,5 |
64 |
162 |
191 |
152 |
136 |
410 |
MC, MA64150EUM |
150 |
450 |
150 |
80 |
212 |
241 |
226 |
187 |
530 |
1 Skok nominalny (bez tulei zderzaka) |
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||||||||||||||
Typ |
maks. pochłanianie energii |
masa efektywna me |
||||||||||||||
miękko twardo |
||||||||||||||||
2 W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
-0 min. maks. kg |
-1 min. maks. kg |
-2 min. maks. kg |
-3 min. maks. kg |
-4 min. maks. kg |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
1 maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|||
MC6450EUM |
1 700 |
146 000 |
293 000 |
384 000 |
35 - 140 |
140 - 540 |
460 - 1 850 |
1 600 - 6 300 |
5 300 - 21 200 |
90 |
155 |
0,12 |
4 |
2,9 |
||
MC64100EUM |
3 400 |
192 000 |
384 000 |
497 000 |
70 - 280 |
270 - 1 100 |
930 - 3 700 |
3 150 - 12 600 |
10 600 - 42 500 |
105 |
270 |
0,34 |
3 |
3,7 |
||
MC64150EUM |
5 100 |
248 000 |
497 000 |
644 000 |
100 - 460 |
410 - 1 640 |
1 390 - 5 600 |
4 700 - 18 800 |
16 000 - 63 700 |
75 |
365 |
0,48 |
2 |
5,1 |
||
Tabela parametrów MA/ML33 |
||||||||||
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
|||||||||
Typ nastawne |
2 W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
min. maks. kg |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
ML6425EUM |
1 020 |
124 000 |
248 000 |
332 000 |
7 000 - 300 000 |
120 |
155 |
0,06 |
5 |
2,5 |
MA6450EUM |
2 040 |
146 000 |
293 000 |
384 000 |
220 - 50 000 |
90 |
155 |
0,12 |
4 |
2,9 |
ML6450EUM |
2 040 |
146 000 |
293 000 |
384 000 |
11 000 - 500 000 |
90 |
155 |
0,12 |
4 |
2,9 |
MA64100EUM |
4 080 |
192 000 |
384 000 |
497 000 |
270 - 52 000 |
105 |
270 |
0,34 |
3 |
3,7 |
MA64150EUM |
6 120 |
248 000 |
497 000 |
644 000 |
330 - 80 000 |
75 |
365 |
0,48 |
2 |
5,1 |
1 Zakres mas efektywnych może być na zapytanie znacznie podwyższony lub obniżony w zależności od potrzeb aplikacji. 2 W aplikacjach bezpieczeństwa przekroczenie energii jest czasami dopuszczalne, w tym wypadku należy skonsultować się z producentem. Dane odnoszą się do skoku efektywnego (B maks). |
Amortyzatory przemysłowe MC/MA/ML64
Akcesoria
M64x2 |
||
NM64 |
PP64 |
QF64 |
Nakrętka |
Głowica poliuretanowa Możliwa dostawa w stanie zmontowanym. W przypadku samodzielnego montażu - patrz str. 55. |
Kołnierz kwadratowy Przy montażu przy pomocy 4 śrub Moment dokręcenia: 50 Nm Moment zerwania: > 210 Nm |
BV6425 |
BV6450 |
QF90 |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Adapter obciążeń nieosiowych |
Kołnierz kwadratowy Przy montażu przy pomocy 4 śrub Moment dokręcenia: 50 Nm Moment zerwania: > 210 Nm |
PB6425 |
PB6450 |
|
Kaptur ochronny |
Kaptur ochronny 1 całkowita długość zabudowy amortyzatora wraz z kapturem ochronnym |
Przykład zamówienia
(Pominąć przy gwincie calowym 2 ½-12)
Rodzaje wykonania
Wykonanie standardowe ze sprężyną powrotną,
ze zbiornikiem wewnętrznym
MC samokompensujący
MA nastawny
ML nastawny, dla niskich prękości uderzenia
Wykonanie specjalne
bez sprężyny, bez zbiornika wewnętrznego
MCA, MAA, MLA
bez zbiornika wewnętrznego, ze sprężyną
MCS, MAS, MLS
ze zbiornikiem wewnętrznym, bez sprężyny
MCN, MAN, MLN
1 Zakres masy efektywnej może być zwiększony lub zmniejszony – opcja dostępna na zapytanie.
2 W przypadku zastosowania awaryjnego czasami istnieje możliwość przekroczenia wartości katalogowych po konsultacji z producentem.
Amortyzatory przemysłowe MAGNUM 33-HT do 64-HT
Dla wysokich temperatur i dużej liczby cykli
PARAMETRY TECHNICZNE |
||||||||||||||
Typ |
maks. pochłanianie energii |
masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
1 maks. odchylenie od osi |
waga kg |
|||||||
miękko twardo |
||||||||||||||
W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
0 min. maks. kg |
-1 min. maks. kg |
-2 min. maks. kg |
-3 min. maks. kg |
-4 min. maks. kg |
||||||
MC3325EUM |
155 |
75 000 |
124 000 |
169 000 |
3 - 11 |
9 - 40 |
30 - 120 |
100 - 420 |
350 - 1 420 |
45 |
90 |
0,03 |
4 |
0,45 |
MC3350EUM |
310 |
85 000 |
135 000 |
180 000 |
5 - 22 |
18 - 70 |
60 - 250 |
210 - 840 |
710 - 2 830 |
45 |
135 |
0,06 |
3 |
0,54 |
1 Przy większych odchleniach od osi należy zastosować adapter (BV), str. 36 do 40. |
Tabela parametrów MA/ML33 |
||||||||||
Typ nastawne |
maks. pochłanianie energii |
1 masa efektywna me |
min. siła zwrotna N |
maks. siła zwrotna N |
czas powrotu tłoczyska s |
maks. odchylenie od osi ° |
waga kg |
|||
2 W3 Nm/skok |
W4 Nm/h |
W4 ze zbiornikiem Nm/h |
W4 z obiegiem oleju Nm/h |
min. maks. kg |
||||||
MA3325EUM |
170 |
75 000 |
124 000 |
169 000 |
9 - 1 700 |
45 |
90 |
0,03 |
4 |
0,45 |
ML3325EUM |
170 |
75 000 |
124 000 |
169 000 |
300 - 50 000 |
45 |
90 |
0,03 |
4 |
0,45 |
MA3350EUM |
340 |
85 000 |
135 000 |
180 000 |
13 - 2 500 |
45 |
135 |
0,06 |
3 |
0,54 |
ML3350EUM |
340 |
85 000 |
135 000 |
180 000 |
500 - 80 000 |
45 |
135 |
0,06 |
3 |
0,66 |
1 Zakres mas efektywnych może być na zapytanie znacznie podwyższony lub obniżony w zależności od potrzeb aplikacji. 2 W aplikacjach bezpieczeństwa przekroczenie energii jest czasami dopuszczalne, w tym wypadku należy skonsultować się z producentem. Dane odnoszą się do skoku efektywnego (B maks). |