Drukuj

 

 

Jednostki liniowe serii QCTF - QCBF

Podwójnego działania, magnetyczne, prowadzenie obustronne

o20 - 25 - 32 - 40.

Jednostki liniowe serii QCTF i QCBF są

dostępne w 4 wielkościach średnicy tłoka.

Charakteryzują się dużą zwartością

konstrukcji oraz posiadają obustronne

prowadzenie: ślizgowe - model QCTF

oraz toczne - model QCBF.

Prowadnice ślizgowe znajdują zastosowanie

głównie wtedy, gdy obciążenia zespołu

są wysokie, natomiast toczne wyróżniają się

dużą precyzją ruchu i szybkością pracy.

Amortyzacja skrajnych położeń może być

trzech typów:

A. stała amortyzacja mechaniczna (standard),

B. z dwoma amortyzatorami hydraulicznymi

umieszczonymi na boku korpusu,

C. z jednym amortyzatorem hydraulicznym

umieszczonym centralnie w kołnierzu tylnym.

Odmiany B i C stosowane są, gdy występują

duże siły masowe oraz wymagana jest

precyzyjna regulacja skoku.

Możliwy jest montaż jednostki na każdej

ścianie bocznej korpusu.

Specjalne rowki wykonane na dwóch ścianach

korpusu umożliwiają wygodny montaż

bezdotykowych czujników położenia tłoka.

Dla trudnych warunków pracy

Napęd i prowadzenie

w jednym korpusie

PARAMETRY OGÓLNE

Rodzaj konstrukcji

zwarta z obustronnym prowadzeniem ślizgowym lub tocznym i dwoma kołnierzami

QCTF = prowadzenie ślizgowe, brązowe

QCBF = prowadzenie liniowe toczne

Działanie

podwójnego działania

Materiały

korpus - aluminium, tłoczysko - stal nierdzewna, kołnierze - stal

kolumny prowadnic: stal nierdzewna (QCTF), stal utwardzona (QCBF)

Sposób mocowania

otwory gwintowane oraz przelotowe

Skoki

standard - patrz tabela

Temperatura

0°C - 80°C (-20°C dla suchego powietrza)

Prędkość

50 ÷ 500 mm/s

Amortyzacja typ A

ruch do przodu - nieregulowana, mechaniczna*

ruch do tyłu - nieregulowana, mechaniczna*

Amortyzacja typ B

ruch do przodu - hydrauliczna

ruch do tyłu - hydrauliczna

Amortyzacja typ C

ruch do przodu - hydrauliczna

ruch do tyłu - nieregulowana, mechaniczna*

*zaleca się zatrzymanie zewnętrzne, przed uderzeniem w pokrywy.

.

PARAMETRY PNEUMATYCZNE

Ciśnienie pracy

1 - 10 bar

Czynnik roboczy

powietrze czyste, bez smarowania*

*W przypadku stosowania smarowania zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały okres eksploatacji.

OZNACZENIA SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCTBF

STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCBF

- podwójnego działania, typ A i C

X podwójnego działania, amortyzacja typu B

Standardowe skoki

Seria

o

20

25

30

40

50

75

100

125

150

175

200

QCTF-QCBF

20

-

 

-

-

-

- x

- x

- x

- x

- x

- x

QCTF-QCBF

25

-

 

-

-

-

- x

- x

- x

- x

- x

- x

QCTF-QCBF

32

 

-

   

-

-

- x

- x

- x

- x

- x

QCTF-QCBF

40

 

-

   

-

-

- x

- x

- x

- x

- x

Uwaga: Skoki niestandardowe tylko na życzenie.

Zaleca się rozpatrzenie możliwości zastosowania skoku standardowego.

DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIA F1 DLA POJEDYNCZEGO KOŁNIERZA DLA SIŁOWNIKÓW Z PROWADZENIEM ŚLIZGOWYM QCTF ORAZ TOCZNYM QCBF (N)

F1 (N)

Skok(mm)

o

Mod.

20

25

30

40

50

75

100

125

150

175

200

20

QCTF

136

 

124

124

123

122

122

121

121

120

120

QCBF

146

 

142

140

139

137

136

134

94

70

53

25

QCTF

181

 

167

165

164

163

162

161

160

159

158

QCBF

171

 

167

165

163

161

160

160

159

142

109

32

QCTF

 

174

   

166

162

160

158

156

155

153

QCBF

 

220

   

214

211

211

210

210

209

209

40

QCTF

 

189

   

175

168

164

161

159

157

155

QCBF

 

228

   

219

214

214

212

212

211

210

Uwaga: Dla drugiego kołnierza przyjąć tą samą wartość.

DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIA MOMENTAMI M1 DLA POJEDYNCZEGO KOŁNIERZA DLA SIŁOWNIKÓW Z PROWADZENIEM ŚLIZGOWYM QCTF ORAZ TOCZNYM QCBF (Nm)

M1 (N*m)

Skok(mm)

o

Mod.

20

25

30

40

50

75

100

125

150

175

200

20

QCTF

3,6

 

3,3

3,3

3,3

3,2

3,2

3,2

3,2

3,2

3,2

QCBF

3,9

 

3,7

3,7

3,7

3,6

3,6

3,6

2,5

1,89

1,4

25

QCTF

5,7

 

5,2

5,2

5,2

5,2

5,1

5,1

5,1

5

5

QCBF

5,4

 

5,2

5,2

5,2

5,1

5,1

5,1

5

4,5

3,4

32

QCTF

 

6,7

   

6,4

6,3

6,2

6,1

6

6

5,9

QCBF

 

8,5

   

8,3

8,2

8,2

8,1

8,1

8,1

8,1

40

QCTF

 

8,1

   

7,5

7,2

7

6,9

6,8

6,7

6,6

QCBF

 

9,8

   

9,4

9,2

9,2

9,1

9,1

9

9

Uwaga: Dla drugiego kołnierza przyjąć tą samą wartość.

WYMIARY 02 I 04 SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCBF

o

Skok/02

Skok/04

20-30

40-100

125-200

20-30

40-100

125-200

20

24

44

120

29

39

77

25

24

44

120

29

39

77

32

24

48

124

33

45

83

40

24

48

124

34

46

84

.

Dla QCBF

Dla QCTF

o

oC

o

oC

20

10

20

12

25

12

25

16

32

16

32

20

40

16

40

20

Mod. QCTF i QCBF typ A

+ = dodać skok siłownika

WYMIARY

o

A

oD

E1

E2

F

F1

F2

F3

F4

F5

F6

G1

G2

H

H1

L1

L2

L3

M1

M2

20

10

10

70

18

1/8

10,5

10,5

25

12,5

11,5

10,5

81

30

72

54

37

53

69

83

36

25

10

12

78

26

1/8

11,5

8

28,5

12,5

13,5

11,5

91

40

82

64

37,5

53,5

69,5

93

42

32

12

16

96

30

1/8

12,5

9,5

34

7

15

12,5

110

45

98

78

37,5

59,5

81,5

112

48

40

12

16

104

30

1/8

13

12

38

13

18

13

118

45

106

86

44

66

88

120

54

 

o

N

01

03

P1/P2

 

P3

Q

R

S

Y

Y1

Y2

Y3

Y4

X

X1

X2

J

K

 

20

24

17

28

M5x0,8

 

M6x1

13

12

6

28

3

3,5

3

6

5,5

9,5

5,5

44

M5

 

25

30

17

34

 

M6x1

 

15

12

6

34

4

4,5

3

6

5,5

9,5

5,5

50

M5

 

32

34

21

42

 

M8x1,25

 

20

16

10

42

4

4,5

3

6

6,5

11

7,5

63

M6

 

40

40

22

50

 

M8x1,25

 

20

16

10

50

4

4,5

3

6

6,5

11

7,5

72

M6

 

Mod. QCTF i QCBF typ B

Uwaga:

Należy każdorazowo sprawdzić czy zastosowany

amortyzator spełnia zadane warunki pracy - patrz

dobór amortyzatorów typu SA.

W przypadku konieczności należy zastosować regulację

skoku - mod. SA-10SC lub SA-14SC (patrz wyposażenie

amortyzatorów).

Parametry techniczne amortyzacji z regulacją skoku

osiłownika

o20

o25

o32

o40

Amortyzator

SA-1007

SA-1007

SA-1412

SA-1412

Max. ilość energii pochłanianej (patrz char. amortyzatorów)

0 ÷ 15

0 ÷ 15

0 ÷ 20

0 ÷ 20

Zakres regulacji skoku.

+0 ÷ +12

+0 ÷ +8

+0 ÷ +10

+0 ÷ +11

.

WYMIARY

o

A

oD

E1

E2

F

F1

F2

F3

F4

F5

F6

G1

G2

H

H1

L1

L2

L3

M1

M2

N

20

10

10

70

18

1/8

10,5

10,5

25

12,5

11,5

10,5

97

30

72

54

37

53

69

83

36

24

25

10

12

78

26

1/8

11,5

8

28,5

12,5

13,5

11,5

107

40

82

64

37,5

53,5

69,5

93

42

30

32

12

16

96

30

1/8

12,5

9,5

34

7

15

12,5

134

45

98

78

37,5

59,5

81,5

112

48

34

40

12

16

104

30

1/8

13

12

38

13

18

13

141

45

106

86

44

66

88

120

54

40

 

o

01

03

P1/P2

 

P3

Q

R

S

T

U

Y

Y1

Y2

Y3

Y4

X

X1

X2

J

K

amortyzator

20

17

28

M5x0,8

 

M6x1

13

12

6

57,5

32

28

3

3,5

3

6

5,5

9,5

5,5

44

M5

SA - 1007

25

17

34

 

M6x1

 

15

12

6

62,5

38

34

4

4,5

3

6

5,5

9,5

5,5

50

M5

SA - 1007

32

21

42

 

M8x1,25

 

20

16

10

81

44

42

4

4,5

3

6

6,5

11

7,5

63

M6

SA - 1412

40

22

50

 

M8x1,25

 

20

16

10

85

44

50

4

4,5

3

6

6,5

11

7,5

72

M6

SA - 1412

Mod. QCTF i QCBF typ C

Uwaga:

Należy każdorazowo sprawdzić czy zastosowany

amortyzator spełnia zadane warunki pracy - patrz

dobór amortyzatorów typu SA.

W przypadku konieczności należy zastosować regulację

skoku - mod. SA-10SC lub SA-14SC (patrz wyposażenie

amortyzatorów).

+ = dodać skok siłownika

Parametry techniczne amortyzacji z regulacją skoku

osiłownika

o20

o25

o32

o40

Amortyzator

SA-1007-W

SA-1007-W

SA-1412-W

SA-1412-W

Max. ilość energii pochłanianej (patrz char. amortyzatorów)

0 ÷ 25

0 ÷ 25

0 ÷ 35

0 ÷ 35

Zakres regulacji skoku.

-15 ÷ -25

-15 ÷ -25

-18 ÷ -35

-18 ÷ -35

.

WYMIARY

o

A

oD

E1

E2

F

F1

F2

F3

F4

F5

F6

G1

G2

H

H1

L1

L2

L3

M1

M2

N

20

10

10

70

18

1/8

10,5

10,5

25

12,5

11,5

10,5

81

30

72

54

37

53

69

83

36

24

25

10

12

78

26

1/8

11,5

8

28,5

12,5

13,5

11,5

91

40

82

64

37,5

53,5

69,5

93

42

30

32

12

16

96

30

1/8

12,5

9,5

34

7

15

12,5

110

45

98

78

37,5

59,5

81,5

112

48

34

40

12

16

104

30

1/8

13

12

38

13

18

13

118

45

106

86

44

66

88

120

54

40

 

o

01

03

P1/P2

 

P3

Q

R

S

T(max)

Y

Y1

Y2

Y3

Y4

X

X1

X2

J

K

amortyzator

20

17

28

M5x0,8

 

M6x1

13

12

6

37

28

3

3,5

3

6

5,5

9,5

5,5

44

M5

SA – 1007W

25

17

34

 

M6x1

 

15

12

6

37

34

4

4,5

3

6

5,5

9,5

5,5

50

M5

SA – 1007W

32

21

42

 

M8x1,25

 

20

16

10

55

42

4

4,5

3

6

6,5

11

7,5

63

M6

SA – 1412W

40

22

50

 

M8x1,25

 

20

16

10

55

50

4

4,5

3

6

6,5

11

7,5

72

M6

SA – 1412W