Jednostki liniowe serii QCTF - QCBF
Podwójnego działania, magnetyczne, prowadzenie obustronne
o20 - 25 - 32 - 40.
Jednostki liniowe serii QCTF i QCBF są dostępne w 4 wielkościach średnicy tłoka. Charakteryzują się dużą zwartością konstrukcji oraz posiadają obustronne prowadzenie: ślizgowe - model QCTF oraz toczne - model QCBF. Prowadnice ślizgowe znajdują zastosowanie głównie wtedy, gdy obciążenia zespołu są wysokie, natomiast toczne wyróżniają się dużą precyzją ruchu i szybkością pracy. Amortyzacja skrajnych położeń może być trzech typów: A. stała amortyzacja mechaniczna (standard), B. z dwoma amortyzatorami hydraulicznymi umieszczonymi na boku korpusu, C. z jednym amortyzatorem hydraulicznym umieszczonym centralnie w kołnierzu tylnym. Odmiany B i C stosowane są, gdy występują duże siły masowe oraz wymagana jest precyzyjna regulacja skoku. Możliwy jest montaż jednostki na każdej ścianie bocznej korpusu. Specjalne rowki wykonane na dwóch ścianach korpusu umożliwiają wygodny montaż bezdotykowych czujników położenia tłoka. |
Dla trudnych warunków pracy
Napęd i prowadzenie
w jednym korpusie
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
zwarta z obustronnym prowadzeniem ślizgowym lub tocznym i dwoma kołnierzami |
QCTF = prowadzenie ślizgowe, brązowe |
|
QCBF = prowadzenie liniowe toczne |
|
Działanie |
podwójnego działania |
Materiały |
korpus - aluminium, tłoczysko - stal nierdzewna, kołnierze - stal |
kolumny prowadnic: stal nierdzewna (QCTF), stal utwardzona (QCBF) |
|
Sposób mocowania |
otwory gwintowane oraz przelotowe |
Skoki |
standard - patrz tabela |
Temperatura |
0°C - 80°C (-20°C dla suchego powietrza) |
Prędkość |
50 ÷ 500 mm/s |
Amortyzacja typ A |
ruch do przodu - nieregulowana, mechaniczna* |
ruch do tyłu - nieregulowana, mechaniczna* |
|
Amortyzacja typ B |
ruch do przodu - hydrauliczna |
ruch do tyłu - hydrauliczna |
|
Amortyzacja typ C |
ruch do przodu - hydrauliczna |
ruch do tyłu - nieregulowana, mechaniczna* |
|
*zaleca się zatrzymanie zewnętrzne, przed uderzeniem w pokrywy. |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Ciśnienie pracy |
1 - 10 bar |
Czynnik roboczy |
powietrze czyste, bez smarowania* |
*W przypadku stosowania smarowania zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały okres eksploatacji. |
OZNACZENIA SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCTBF
STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCBF
- podwójnego działania, typ A i C
X podwójnego działania, amortyzacja typu B
Standardowe skoki |
||||||||||||
Seria |
o |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
QCTF-QCBF |
20 |
- |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|
QCTF-QCBF |
25 |
- |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|
QCTF-QCBF |
32 |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|||
QCTF-QCBF |
40 |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|||
Uwaga: Skoki niestandardowe tylko na życzenie. Zaleca się rozpatrzenie możliwości zastosowania skoku standardowego. |
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIA F1 DLA POJEDYNCZEGO KOŁNIERZA DLA SIŁOWNIKÓW Z PROWADZENIEM ŚLIZGOWYM QCTF ORAZ TOCZNYM QCBF (N)
F1 (N)
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCTF |
136 |
124 |
124 |
123 |
122 |
122 |
121 |
121 |
120 |
120 |
|
QCBF |
146 |
142 |
140 |
139 |
137 |
136 |
134 |
94 |
70 |
53 |
||
25 |
QCTF |
181 |
167 |
165 |
164 |
163 |
162 |
161 |
160 |
159 |
158 |
|
QCBF |
171 |
167 |
165 |
163 |
161 |
160 |
160 |
159 |
142 |
109 |
||
32 |
QCTF |
174 |
166 |
162 |
160 |
158 |
156 |
155 |
153 |
|||
QCBF |
220 |
214 |
211 |
211 |
210 |
210 |
209 |
209 |
||||
40 |
QCTF |
189 |
175 |
168 |
164 |
161 |
159 |
157 |
155 |
|||
QCBF |
228 |
219 |
214 |
214 |
212 |
212 |
211 |
210 |
||||
Uwaga: Dla drugiego kołnierza przyjąć tą samą wartość. |
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIA MOMENTAMI M1 DLA POJEDYNCZEGO KOŁNIERZA DLA SIŁOWNIKÓW Z PROWADZENIEM ŚLIZGOWYM QCTF ORAZ TOCZNYM QCBF (Nm)
M1 (N*m)
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCTF |
3,6 |
3,3 |
3,3 |
3,3 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
|
QCBF |
3,9 |
3,7 |
3,7 |
3,7 |
3,6 |
3,6 |
3,6 |
2,5 |
1,89 |
1,4 |
||
25 |
QCTF |
5,7 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,1 |
5,1 |
5,1 |
5 |
5 |
|
QCBF |
5,4 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,1 |
5,1 |
5,1 |
5 |
4,5 |
3,4 |
||
32 |
QCTF |
6,7 |
6,4 |
6,3 |
6,2 |
6,1 |
6 |
6 |
5,9 |
|||
QCBF |
8,5 |
8,3 |
8,2 |
8,2 |
8,1 |
8,1 |
8,1 |
8,1 |
||||
40 |
QCTF |
8,1 |
7,5 |
7,2 |
7 |
6,9 |
6,8 |
6,7 |
6,6 |
|||
QCBF |
9,8 |
9,4 |
9,2 |
9,2 |
9,1 |
9,1 |
9 |
9 |
||||
Uwaga: Dla drugiego kołnierza przyjąć tą samą wartość. |
WYMIARY 02 I 04 SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCBF
o |
Skok/02 |
Skok/04 |
||||
20-30 |
40-100 |
125-200 |
20-30 |
40-100 |
125-200 |
|
20 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
25 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
32 |
24 |
48 |
124 |
33 |
45 |
83 |
40 |
24 |
48 |
124 |
34 |
46 |
84 |
.
Dla QCBF |
Dla QCTF |
||
o |
oC |
o |
oC |
20 |
10 |
20 |
12 |
25 |
12 |
25 |
16 |
32 |
16 |
32 |
20 |
40 |
16 |
40 |
20 |
Mod. QCTF i QCBF typ A
+ = dodać skok siłownika
WYMIARY |
||||||||||||||||||||
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
L3 |
M1 |
M2 |
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
81 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
69 |
83 |
36 |
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
91 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
69,5 |
93 |
42 |
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
110 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
81,5 |
112 |
48 |
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
118 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
88 |
120 |
54 |
o |
N |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
||
20 |
24 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
||
25 |
30 |
17 |
34 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
|||
32 |
34 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
|||
40 |
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
Mod. QCTF i QCBF typ B
Uwaga:
Należy każdorazowo sprawdzić czy zastosowany
amortyzator spełnia zadane warunki pracy - patrz
dobór amortyzatorów typu SA.
W przypadku konieczności należy zastosować regulację
skoku - mod. SA-10SC lub SA-14SC (patrz wyposażenie
amortyzatorów).
Parametry techniczne amortyzacji z regulacją skoku |
||||
osiłownika |
o20 |
o25 |
o32 |
o40 |
Amortyzator |
SA-1007 |
SA-1007 |
SA-1412 |
SA-1412 |
Max. ilość energii pochłanianej (patrz char. amortyzatorów) |
0 ÷ 15 |
0 ÷ 15 |
0 ÷ 20 |
0 ÷ 20 |
Zakres regulacji skoku. |
+0 ÷ +12 |
+0 ÷ +8 |
+0 ÷ +10 |
+0 ÷ +11 |
.
WYMIARY |
||||||||||||||||||||||||||||||||
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
L3 |
M1 |
M2 |
N |
|||||||||||
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
97 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
69 |
83 |
36 |
24 |
|||||||||||
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
107 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
69,5 |
93 |
42 |
30 |
|||||||||||
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
134 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
81,5 |
112 |
48 |
34 |
|||||||||||
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
141 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
88 |
120 |
54 |
40 |
|||||||||||
o |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
T |
U |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
amortyzator |
||||||||||||
20 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
57,5 |
32 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
SA - 1007 |
||||||||||||
25 |
17 |
34 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
62,5 |
38 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
SA - 1007 |
|||||||||||||
32 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
81 |
44 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
SA - 1412 |
|||||||||||||
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
85 |
44 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
SA - 1412 |
Mod. QCTF i QCBF typ C
Uwaga:
Należy każdorazowo sprawdzić czy zastosowany
amortyzator spełnia zadane warunki pracy - patrz
dobór amortyzatorów typu SA.
W przypadku konieczności należy zastosować regulację
skoku - mod. SA-10SC lub SA-14SC (patrz wyposażenie
amortyzatorów).
+ = dodać skok siłownika
Parametry techniczne amortyzacji z regulacją skoku |
||||
osiłownika |
o20 |
o25 |
o32 |
o40 |
Amortyzator |
SA-1007-W |
SA-1007-W |
SA-1412-W |
SA-1412-W |
Max. ilość energii pochłanianej (patrz char. amortyzatorów) |
0 ÷ 25 |
0 ÷ 25 |
0 ÷ 35 |
0 ÷ 35 |
Zakres regulacji skoku. |
-15 ÷ -25 |
-15 ÷ -25 |
-18 ÷ -35 |
-18 ÷ -35 |
.
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||||||||||
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
L3 |
M1 |
M2 |
N |
||||||||||
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
81 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
69 |
83 |
36 |
24 |
||||||||||
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
91 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
69,5 |
93 |
42 |
30 |
||||||||||
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
110 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
81,5 |
112 |
48 |
34 |
||||||||||
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
118 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
88 |
120 |
54 |
40 |
||||||||||
o |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
T(max) |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
amortyzator |
||||||||||||
20 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
37 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
SA – 1007W |
||||||||||||
25 |
17 |
34 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
37 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
SA – 1007W |
|||||||||||||
32 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
55 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
SA – 1412W |
|||||||||||||
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
55 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
SA – 1412W |