Drukuj

 

Hamulce olejowe ACE to gotowe do zabudowy,

bezobsługowe, kompletne systemy.

Dostępne z cylindrami o średnicy od 12 mm

do 70 mm i długościach skoków do 800 mm.

Mogą być stosowane jako jedno- lub dwukierunkowo

działające hamulce. W wersji z tłumieniem

w jednym kierunku, w kierunku przeciwnym ruch

jest swobodny. Prędkość ruchu jest nastawna

i pozostaje stała na całej długości skoku.

Segment zębaty umożliwia łatwą nastawę

dławienia. Hamulce olejowe przypominają

formą sprężyny gazowe. Powlekany cylinder

i tłoczysko ze specjalną powłoką odporną

na ścieranie zapewniają wyjątkowo długą

żywotność i doskonałą ochronę antykorozyjną.

Szeroki wybór akcesoriów montażowych ułatwia

montaż i pozwala na uniwersalne zastosowanie

hamulców olejowych. Stosowane są

np. do tłumienia mas poruszających się ruchem

wahliwym.

Funkcja: Nastawa prędkości ruchu

następuje poprzez przekręcenie

tłoczyska przed zabudową, w pozycji

jego całkowitego wysunięcia

lub wciśnięcia. Nastawa jest bezstopniowa.

Medium: Olej hydrauliczny

Zabudowa: Dowolna. Elementy

mocujące należy zabezpieczyć

przed odkręceniem.

Dopuszczalny zakres temperatur:

-20 °C do 80 °C

Na zamówienie: Specjalne

długości, skoki, uszczelnienia

i mocowania.

Hamulce olejowe HB-12

Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 20 N do 180 N)

Rodzaj elementu mocującego

Wykonanie standardowe

Rodzaj elementu mocującego

Typ: HB-12-10 , HB-12-20 , HB-12-30 , HB-12-40, HB-12-50, HB-12-60 , HB-12-70 , HB-12-80,

Rodzaj elementu mocującego: Ucho mocujące A3,5-M5 , Gwint B3,5-M5, Przegub kątowy kulisty C3,5-M5 , Widełki D3,5-M5 , Przegub

kulisty płaski E3,5-M5 , Przegub kulisty G3,5-M5 ,

Tuleja ochronna

W3,5-12

Dane techniczne

Nastawa: Nastawa w przeciwieństwie do hamulców olejowych HB-15

do HB-70 następuje przez gwintowany trzpień na spodzie cylindra.

Wymagana siła hamowania jest precyzyjnie nastawiana przy użyciu

śrubokrętu (wskazówki - str. 159).

Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm

przed końcem skoku.

Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce

olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 21% skoku.

Materiał: Tłoczysko: stal nierdzewna V2A (1.4305);

Hamulce olejowe HB-15

Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 20 N do 800 N)

Rodzaj elementu mocującego

Wykonanie standardowe

Rodzaj elementu mocującego

Typ: HB-15-25 , HB-15-50, HB-15-75 , HB-15-100 , HB-15-150 ,

Rodzaj elementu mocującego : Ucho mocujące A5 , Gwint B5 , Przegub kątowy kulisty C5 , Widełki D5, Przegub kulisty płaski E5 , Przegub kulisty G5 ,

Dane techniczne

Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.

Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć

przed odkręceniem.

Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie

tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wciśnięcia. Obrót

zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły

hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie

siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać

nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.

Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu

maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).

Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm

przed końcem skoku.

Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce

olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.

Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną

na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.

Hamulce olejowe HB-22

Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 30 N do 1800 N)

Rodzaj elementu mocującego

Wykonanie standardowe

Rodzaj elementu mocującego

Typ: HB-22-50 , HB-22-100, HB-22-150, HB-22-200, HB-22-250,

Rodzaj elementu mocującego: Ucho mocujące A8 , Gwint B8 , Przegub kątowy kulisty C8 , Widełki D8 , Przegub kulisty płaski E8 , Przegub kulisty G8

Dane techniczne

Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.

Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć

przed odkręceniem.

Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie

tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wciśnięcia. Obrót

zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły

hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie

siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać

nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.

Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu

maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).

Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm

przed końcem skoku.

Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce

olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.

Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną

na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.

Hamulce olejowe HB-28

Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 30 N do 3000 N)

Rodzaj elementu mocującego

Wykonanie standardowe

Rodzaj elementu mocującego

Typ: HB-28-100 , HB-28-150 , HB-28-200 , HB-28-250 , HB-28-300 , HB-28-350 , HB-28-400 , HB-28-500

Rodzaj elementu mocującego : Ucho mocujące A8 , Gwint B8 , Przegub kątowy kulisty C8, Widełki D8 , Przegub kulisty płaski E8 , Przegub kulisty G8 ,

Dane techniczne

Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.

Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć

przed odkręceniem.

Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie

tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wsunięcia. Obrót

zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły

hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie

siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać

nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.

Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu

maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).

Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm

przed końcem skoku.

Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce

olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.

Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną

na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.

Hamulce olejowe HB-40

Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 30 N do 10 000 N)

Rodzaj elementu mocującego

Wykonanie standardowe

Rodzaj elementu mocującego

Typ: HB-40-100 , HB-40-150, HB-40-200 , HB-40-300 , HB-40-400 , HB-40-500 , HB-40-600, HB-40-700, HB-40-800

Rodzaj elementu mocującego : Ucho mocujące A14 , Gwint B14 , Przegub kątowy kulisty C14, Widełki D14, Przegub kulisty płaski E14

Dane techniczne

Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.

Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć

przed odkręceniem.

Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie

tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wsunięcia. Obrót

zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły

hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie

siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać

nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.

Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu

maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).

Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm

przed końcem skoku.

Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce

olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.

Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną

na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.

Hamulce olejowe HB-70

Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 2000 N do 50 000 N)

Rodzaj elementu mocującego

Wykonanie standardowe

Rodzaj elementu mocującego

Typ: HB-70-100, HB-70-200 , HB-70-300 , HB-70-400 , HB-70-400, HB-70-500, HB-70-600, HB-70-700, HB-70-800,

Rodzaj elementu mocującego : Gwint B24, Widełki D24, Przegub kulisty płaski E24,

Dane techniczne

Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.

Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć

przed odkręceniem.

Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie

tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wsunięcia. Obrót

zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły

hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie

siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać

nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.

Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu

maksymalnie o 8 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).

Zderzak: Na 5-6 mm przed końcem skoku (w obu kierunkach) należy

przewidzieć zderzak mechaniczny.

Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce

olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.

Materiał: Korpus: stal powlekana lub ocynkowana;

Tłoczysko: chromowane; Mocowania: stal ocynkowana.

Dzielony tłok: Dostępne w wersji specjalnej, eliminującej jałowy skok.

Siła pchająca min. 250 N; Wymiar L + 150 mm.

Hamulce olejowe

Nastawne

Instrukcja nastawy HB-15 do HB-70 i HBS-28 do HBS-70

Nastawa wyłącznie przy całkowicie wciśniętym lub wysuniętym tłoczysku.

1. Mocno uchwycić korpus.

2. a) Przy wysuniętym tłoczysku:

nastawa przez przekręcenie tłoczyska wg rysunku. W trakcie

przekręcania lekko ciągnąć za tłoczysko, aby tłok osiadł

na miejscu.

b) Przy wciśniętym tłoczysku:

nastawa przez przekręcenie tłoczyska.

W trakcie przekręcania lekko dociskać tłoczysko, aby tłok osiadł

na miejscu.

Kręcąc w prawo: silne tłumienie

Kręcąc w lewo: słabe tłumienie

3. Przy odczuwalnym wzroście oporu należy zakończyć proces!

UWAGA: nie przekręcać na siłę, aby nie doprowadzić do uszkodzenia

segmentu nastawy.

4. Sprawdzić poziom tłumienia, a w razie potrzeby powtórzyć kroki

od 1 do 3.

5. W wykonaniach z podzielonym tłokiem (T) nastawa jest możliwa

wyłącznie przy wysuniętym tłoczysku.

Instrukcja nastawy HB-12