Hamulce olejowe ACE to gotowe do zabudowy,
bezobsługowe, kompletne systemy.
Dostępne z cylindrami o średnicy od 12 mm
do 70 mm i długościach skoków do 800 mm.
Mogą być stosowane jako jedno- lub dwukierunkowo
działające hamulce. W wersji z tłumieniem
w jednym kierunku, w kierunku przeciwnym ruch
jest swobodny. Prędkość ruchu jest nastawna
i pozostaje stała na całej długości skoku.
Segment zębaty umożliwia łatwą nastawę
dławienia. Hamulce olejowe przypominają
formą sprężyny gazowe. Powlekany cylinder
i tłoczysko ze specjalną powłoką odporną
na ścieranie zapewniają wyjątkowo długą
żywotność i doskonałą ochronę antykorozyjną.
Szeroki wybór akcesoriów montażowych ułatwia
montaż i pozwala na uniwersalne zastosowanie
hamulców olejowych. Stosowane są
np. do tłumienia mas poruszających się ruchem
wahliwym.
Funkcja: Nastawa prędkości ruchu
następuje poprzez przekręcenie
tłoczyska przed zabudową, w pozycji
jego całkowitego wysunięcia
lub wciśnięcia. Nastawa jest bezstopniowa.
Medium: Olej hydrauliczny
Zabudowa: Dowolna. Elementy
mocujące należy zabezpieczyć
przed odkręceniem.
Dopuszczalny zakres temperatur:
-20 °C do 80 °C
Na zamówienie: Specjalne
długości, skoki, uszczelnienia
i mocowania.
Hamulce olejowe HB-12
Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 20 N do 180 N)
Rodzaj elementu mocującego |
Wykonanie standardowe |
Rodzaj elementu mocującego |
Typ: HB-12-10 , HB-12-20 , HB-12-30 , HB-12-40, HB-12-50, HB-12-60 , HB-12-70 , HB-12-80,
Rodzaj elementu mocującego: Ucho mocujące A3,5-M5 , Gwint B3,5-M5, Przegub kątowy kulisty C3,5-M5 , Widełki D3,5-M5 , Przegub
kulisty płaski E3,5-M5 , Przegub kulisty G3,5-M5 ,
Tuleja ochronna
W3,5-12
Dane techniczne
Nastawa: Nastawa w przeciwieństwie do hamulców olejowych HB-15
do HB-70 następuje przez gwintowany trzpień na spodzie cylindra.
Wymagana siła hamowania jest precyzyjnie nastawiana przy użyciu
śrubokrętu (wskazówki - str. 159).
Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm
przed końcem skoku.
Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce
olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 21% skoku.
Materiał: Tłoczysko: stal nierdzewna V2A (1.4305);
Hamulce olejowe HB-15
Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 20 N do 800 N)
Rodzaj elementu mocującego |
Wykonanie standardowe |
Rodzaj elementu mocującego |
Typ: HB-15-25 , HB-15-50, HB-15-75 , HB-15-100 , HB-15-150 ,
Rodzaj elementu mocującego : Ucho mocujące A5 , Gwint B5 , Przegub kątowy kulisty C5 , Widełki D5, Przegub kulisty płaski E5 , Przegub kulisty G5 ,
Dane techniczne
Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.
Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć
przed odkręceniem.
Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie
tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wciśnięcia. Obrót
zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły
hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie
siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać
nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.
Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu
maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).
Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm
przed końcem skoku.
Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce
olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.
Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną
na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.
Hamulce olejowe HB-22
Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 30 N do 1800 N)
Rodzaj elementu mocującego |
Wykonanie standardowe |
Rodzaj elementu mocującego |
Typ: HB-22-50 , HB-22-100, HB-22-150, HB-22-200, HB-22-250,
Rodzaj elementu mocującego: Ucho mocujące A8 , Gwint B8 , Przegub kątowy kulisty C8 , Widełki D8 , Przegub kulisty płaski E8 , Przegub kulisty G8
Dane techniczne
Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.
Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć
przed odkręceniem.
Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie
tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wciśnięcia. Obrót
zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły
hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie
siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać
nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.
Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu
maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).
Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm
przed końcem skoku.
Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce
olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.
Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną
na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.
Hamulce olejowe HB-28
Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 30 N do 3000 N)
Rodzaj elementu mocującego |
Wykonanie standardowe |
Rodzaj elementu mocującego |
Typ: HB-28-100 , HB-28-150 , HB-28-200 , HB-28-250 , HB-28-300 , HB-28-350 , HB-28-400 , HB-28-500
Rodzaj elementu mocującego : Ucho mocujące A8 , Gwint B8 , Przegub kątowy kulisty C8, Widełki D8 , Przegub kulisty płaski E8 , Przegub kulisty G8 ,
Dane techniczne
Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.
Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć
przed odkręceniem.
Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie
tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wsunięcia. Obrót
zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły
hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie
siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać
nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.
Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu
maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).
Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm
przed końcem skoku.
Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce
olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.
Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną
na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.
Hamulce olejowe HB-40
Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 30 N do 10 000 N)
Rodzaj elementu mocującego |
Wykonanie standardowe |
Rodzaj elementu mocującego |
Typ: HB-40-100 , HB-40-150, HB-40-200 , HB-40-300 , HB-40-400 , HB-40-500 , HB-40-600, HB-40-700, HB-40-800
Rodzaj elementu mocującego : Ucho mocujące A14 , Gwint B14 , Przegub kątowy kulisty C14, Widełki D14, Przegub kulisty płaski E14
Dane techniczne
Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.
Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć
przed odkręceniem.
Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie
tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wsunięcia. Obrót
zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły
hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie
siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać
nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.
Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu
maksymalnie o 6 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).
Zderzak: Należy przewidzieć zderzak mechaniczny na 1-1,5 mm
przed końcem skoku.
Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce
olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.
Materiał: Korpus: stal powlekana; Tłoczysko: z powłoką odporną
na ścieranie; Mocowania: stal ocynkowana.
Hamulce olejowe HB-70
Nastawne (siła pchająca/ciągnąca 2000 N do 50 000 N)
Rodzaj elementu mocującego |
Wykonanie standardowe |
Rodzaj elementu mocującego |
Typ: HB-70-100, HB-70-200 , HB-70-300 , HB-70-400 , HB-70-400, HB-70-500, HB-70-600, HB-70-700, HB-70-800,
Rodzaj elementu mocującego : Gwint B24, Widełki D24, Przegub kulisty płaski E24,
Dane techniczne
Na zamówienie: Specjalne długości, skoki, uszczelnienia i mocowania.
Zabudowa: Dowolna. Elementy mocujące należy zabezpieczyć
przed odkręceniem.
Nastawa: Nastawa hamulca olejowego następuje przez przekręcenie
tłoczyska w stanie jego kompletnego wysunięcia lub wsunięcia. Obrót
zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje podwyższenie siły
hamowania, natomiast obrót w kierunku przeciwnym powoduje obniżenie
siły hamowania. W momencie pojawienia się oporu należy przerwać
nastawianie, w przeciwnym razie element nastawy może ulec uszkodzeniu.
Przy przestawianiu hamulca wymiar L może ulec wydłużeniu
maksymalnie o 8 mm (wskazówki do regulacji - str. 159).
Zderzak: Na 5-6 mm przed końcem skoku (w obu kierunkach) należy
przewidzieć zderzak mechaniczny.
Skok jałowy: Z przyczyn konstrukcyjnych standardowe hamulce
olejowe posiadają jałowy skok o wartości ok. 20% skoku.
Materiał: Korpus: stal powlekana lub ocynkowana;
Tłoczysko: chromowane; Mocowania: stal ocynkowana.
Dzielony tłok: Dostępne w wersji specjalnej, eliminującej jałowy skok.
Siła pchająca min. 250 N; Wymiar L + 150 mm.
Hamulce olejowe
Nastawne
Instrukcja nastawy HB-15 do HB-70 i HBS-28 do HBS-70
Nastawa wyłącznie przy całkowicie wciśniętym lub wysuniętym tłoczysku.
1. Mocno uchwycić korpus.
2. a) Przy wysuniętym tłoczysku:
nastawa przez przekręcenie tłoczyska wg rysunku. W trakcie
przekręcania lekko ciągnąć za tłoczysko, aby tłok osiadł
na miejscu.
b) Przy wciśniętym tłoczysku:
nastawa przez przekręcenie tłoczyska.
W trakcie przekręcania lekko dociskać tłoczysko, aby tłok osiadł
na miejscu.
Kręcąc w prawo: silne tłumienie
Kręcąc w lewo: słabe tłumienie
3. Przy odczuwalnym wzroście oporu należy zakończyć proces!
UWAGA: nie przekręcać na siłę, aby nie doprowadzić do uszkodzenia
segmentu nastawy.
4. Sprawdzić poziom tłumienia, a w razie potrzeby powtórzyć kroki
od 1 do 3.
5. W wykonaniach z podzielonym tłokiem (T) nastawa jest możliwa
wyłącznie przy wysuniętym tłoczysku.
Instrukcja nastawy HB-12