Artykuły
Siłowniki serii QC
Podwójnego działania, magnetyczne, z prowadzeniem
o20 - 25 - 32 - 40 - 50 – 63
Siłowniki serii QC wyróżniają się dużą zwartością i znajdują zastosowanie wszędzie, tam gdzie przestrzeń zabudowy jest ograniczona, a obciążone tłoczysko musi być prowadzone i zabezpieczone przed obrotem. Dostępne są dwie wersje prowadnic: ślizgowe z tulejkami brązowymi (model QCT) oraz toczne z łożyskami liniowymi (model QCB). Zwykle prowadzenie ślizgowe jest dobierane wtedy, gdy występują znaczne obciążenia, natomiast toczne łożyskowanie zapewnia większą precyzję ruchu i wyższe prędkości. Siłowniki obu wersji są wyposażone w amortyzację mechaniczną uniemożliwiającą uderzenie tłoka w pokrywy. Konstrukcja korpusu umożliwia montaż siłownika na powierzchni górnej, dolnej oraz bocznych profilu aluminiowego. Specjalne rowki umożliwiają wygodny montaż bezdotykowych czujników położenia tłoka. |
Czujniki położenia mogą być
montowane po obu stronach
Dwie wersje:
Prowadnice ślizgowe i toczne.
Napęd i prowadzenie
w jednym bloku.
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
zwarta z prowadzeniem |
QCT = tulejki brązowe |
|
QCB = łozyska toczne liniowe |
|
Działanie |
podwójnego działania |
Materiały |
korpus - profil aluminiowy anodowany, płyta przednia - stal, tłoczysko - stal nierdzewna |
kolumny prowadnic: stal nierdzewna (QCT), stal utwardzona (QCB) |
|
Sposób mocowania |
otwory gwintowane oraz przelotowe |
Skoki |
standardowe - patrz tabela |
Temperatura |
0°C - 80°C (-20°C dla suchego powietrza) |
Prędkość |
50 ÷ 500 mm/s |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Ciśnienie pracy |
1 ÷ 10 bar |
Czynnik roboczy |
powietrze czyste, bez smarowania* |
*W przypadku stosowania smarowania zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały okres eksploatacji. |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW SERII QC
STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW PODWÓJNEGO DZIAŁANIA SERII QC
-podwójnego działania
Standardowe skoki |
|||||||||||
o |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
25 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
32 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
40 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
50 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
63 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
Uwaga: Skoki niestandardowe tylko na życzenie. Zaleca się rozpatrzenie możliwości zastosowania najbliższego skoku standardowego. |
DOPUSZCZALNE SIŁY OBCIĄŻAJĄCE PROWADNICE ŚLIZGOWE QCT ORAZ TOCZNE QCB
F (N)
Np.: QCT2A025A020 = F = 140N
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCT |
100 |
93 |
81 |
73 |
114 |
93 |
98 |
85 |
75 |
67 |
|
QCB |
110 |
100 |
125 |
121 |
90 |
86 |
69 |
58 |
49 |
43 |
||
25 |
QCT |
140 |
120 |
115 |
103 |
165 |
135 |
150 |
131 |
116 |
104 |
|
QCB |
142 |
85 |
154 |
148 |
106 |
82 |
97 |
81 |
70 |
61 |
||
32 |
QCT |
253 |
214 |
225 |
208 |
225 |
198 |
176 |
159 |
|||
QCB |
222 |
91 |
167 |
129 |
145 |
122 |
104 |
90 |
||||
40 |
QCT |
251 |
197 |
215 |
206 |
224 |
196 |
175 |
157 |
|||
QCB |
221 |
93 |
167 |
128 |
145 |
121 |
104 |
90 |
||||
50 |
QCT |
317 |
273 |
267 |
299 |
257 |
225 |
200 |
179 |
|||
QCB |
203 |
152 |
161 |
193 |
156 |
130 |
110 |
95 |
||||
63 |
QCT |
316 |
273 |
267 |
299 |
257 |
225 |
200 |
179 |
|||
QCB |
201 |
151 |
158 |
195 |
157 |
130 |
110 |
94 |
DOPUSZCZALNE MOMENTY OBCIĄŻAJĄCE PROWADNICE ŚLIZGOWE QCT ORAZ TOCZNE QCB
M (N*m)
Np.: QCT2A025A020 = M = 3,4 Nm
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCT |
1,7 |
1,5 |
1,2 |
1,0 |
2,9 |
2,8 |
2,6 |
2,3 |
2,0 |
1,8 |
|
QCB |
3,0 |
2,7 |
3,4 |
3,3 |
2,4 |
2,3 |
1,9 |
1,6 |
1,3 |
1,2 |
||
25 |
QCT |
3,4 |
2,9 |
3,6 |
3,3 |
4,2 |
4,3 |
3,8 |
3,2 |
2,7 |
2,3 |
|
QCB |
3,5 |
2,7 |
4,9 |
4,7 |
3,4 |
2,6 |
3,1 |
2,6 |
2,2 |
2,0 |
||
32 |
QCT |
6,7 |
6,5 |
7,2 |
7,0 |
6,6 |
5,6 |
4,8 |
4,1 |
|||
QCB |
6,3 |
3,6 |
6,5 |
5,1 |
5,7 |
4,8 |
4,1 |
3,5 |
||||
40 |
QCT |
8,7 |
7,3 |
9,2 |
8,8 |
9,6 |
8,4 |
7,5 |
6,7 |
|||
QCB |
8,5 |
4,0 |
7,2 |
5,5 |
6,2 |
5,2 |
4,5 |
3,9 |
||||
50 |
QCT |
15,4 |
12,9 |
12,6 |
13,4 |
12,1 |
11,3 |
10,1 |
9,8 |
|||
QCB |
11,1 |
8,3 |
8,8 |
10,6 |
8,6 |
7,1 |
6,0 |
5,2 |
||||
63 |
QCT |
15,1 |
14,3 |
16,6 |
17 |
14 |
11,3 |
9,7 |
9,1 |
|||
QCB |
8,3 |
7,2 |
9,8 |
12,1 |
9,7 |
8,1 |
6,8 |
5,8 |
.
WYMIARY L3, oC, B SIŁOWNIKÓW QCB I QCT |
|||||||
o |
L3 for stroke |
B for stroke |
|||||
20-30 |
40-100 |
125-200 |
oC |
20-30 |
40-100 |
125-200 |
|
20 |
72 |
75 |
85 |
10 |
19 |
22 |
32 |
25 |
74,5 |
85,5 |
98 |
12 |
21 |
32 |
44,5 |
25-50 |
75-100 |
125-200 |
25-50 |
75-100 |
125-200 |
||
32 |
86 |
95 |
110 |
16 |
26,5 |
35,5 |
50,5 |
40 |
86 |
95 |
110 |
16 |
20 |
29 |
44 |
25-75 |
100-200 |
25-75 |
100-200 |
||||
50 |
93 |
112 |
20 |
21 |
40 |
||
63 |
93 |
112 |
20 |
16 |
35 |
.
WYMIARY L3, ŘC, B SIŁOWNIKÓW QCB I QCT |
|||||||||
o |
L3 for stroke |
oC |
B for stroke |
||||||
20-50 |
75-200 |
20-50 |
75-200 |
||||||
20 |
74,5 |
79,5 |
12 |
21,5 |
26,5 |
||||
20 |
30-50 |
75-200 |
20 |
30-50 |
75-200 |
||||
25 |
74,5 |
80,5 |
85 |
16 |
21 |
27 |
31,5 |
||
25 |
50-200 |
25 |
50-200 |
||||||
32 |
73,5 |
91,5 |
20 |
14 |
32 |
||||
40 |
73,5 |
91,5 |
20 |
7,5 |
25,5 |
||||
25-200 |
25-200 |
||||||||
50 |
98,5 |
25 |
26,5 |
||||||
63 |
98,5 |
25 |
21,5 |
||||||
.
WYMIARY 02 I 04 SIŁOWNIKÓW SERII QC |
||||||
o |
skok 02 |
skok 04 |
||||
20-30 |
40-100 |
125-200 |
20-30 |
40-100 |
125-200 |
|
20 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
25 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
32 |
24 |
48 |
124 |
33 |
45 |
83 |
40 |
24 |
48 |
124 |
34 |
46 |
84 |
50 |
24 |
48 |
124 |
36 |
48 |
86 |
63 |
28 |
52 |
128 |
38 |
50 |
88 |
Siłowniki serii QC
+ = dodać skok siłownika
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
M1 |
M2 |
N |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
G1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
81 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
83 |
36 |
24 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
G1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
91 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
93 |
42 |
30 |
17 |
34 |
M6x1 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
G1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
110 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
112 |
48 |
34 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
G1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
118 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
120 |
54 |
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
50 |
15 |
20 |
130 |
40 |
G1/4 |
14 |
11 |
47 |
8 |
21,5 |
12 |
146 |
60 |
130 |
110 |
44 |
72 |
148 |
64 |
46 |
24 |
66 |
M10x1,5 |
M10x1,5 |
22 |
20 |
13 |
66 |
5 |
6 |
4 |
8 |
8,5 |
14 |
9 |
92 |
M8 |
63 |
15 |
20 |
130 |
50 |
G1/4 |
14,5 |
11,4 |
55 |
12 |
28 |
14,5 |
158 |
70 |
142 |
124 |
49 |
77 |
162 |
78 |
58 |
24 |
80 |
M10x1,5 |
M10x1,5 |
22 |
20 |
13 |
80 |
5 |
6 |
4 |
8 |
8,5 |
14 |
9 |
110 |
M10 |
Jednostki liniowe serii QCTF - QCBF
Podwójnego działania, magnetyczne, prowadzenie obustronne
o20 - 25 - 32 - 40.
Jednostki liniowe serii QCTF i QCBF są dostępne w 4 wielkościach średnicy tłoka. Charakteryzują się dużą zwartością konstrukcji oraz posiadają obustronne prowadzenie: ślizgowe - model QCTF oraz toczne - model QCBF. Prowadnice ślizgowe znajdują zastosowanie głównie wtedy, gdy obciążenia zespołu są wysokie, natomiast toczne wyróżniają się dużą precyzją ruchu i szybkością pracy. Amortyzacja skrajnych położeń może być trzech typów: A. stała amortyzacja mechaniczna (standard), B. z dwoma amortyzatorami hydraulicznymi umieszczonymi na boku korpusu, C. z jednym amortyzatorem hydraulicznym umieszczonym centralnie w kołnierzu tylnym. Odmiany B i C stosowane są, gdy występują duże siły masowe oraz wymagana jest precyzyjna regulacja skoku. Możliwy jest montaż jednostki na każdej ścianie bocznej korpusu. Specjalne rowki wykonane na dwóch ścianach korpusu umożliwiają wygodny montaż bezdotykowych czujników położenia tłoka. |
Dla trudnych warunków pracy
Napęd i prowadzenie
w jednym korpusie
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
zwarta z obustronnym prowadzeniem ślizgowym lub tocznym i dwoma kołnierzami |
QCTF = prowadzenie ślizgowe, brązowe |
|
QCBF = prowadzenie liniowe toczne |
|
Działanie |
podwójnego działania |
Materiały |
korpus - aluminium, tłoczysko - stal nierdzewna, kołnierze - stal |
kolumny prowadnic: stal nierdzewna (QCTF), stal utwardzona (QCBF) |
|
Sposób mocowania |
otwory gwintowane oraz przelotowe |
Skoki |
standard - patrz tabela |
Temperatura |
0°C - 80°C (-20°C dla suchego powietrza) |
Prędkość |
50 ÷ 500 mm/s |
Amortyzacja typ A |
ruch do przodu - nieregulowana, mechaniczna* |
ruch do tyłu - nieregulowana, mechaniczna* |
|
Amortyzacja typ B |
ruch do przodu - hydrauliczna |
ruch do tyłu - hydrauliczna |
|
Amortyzacja typ C |
ruch do przodu - hydrauliczna |
ruch do tyłu - nieregulowana, mechaniczna* |
|
*zaleca się zatrzymanie zewnętrzne, przed uderzeniem w pokrywy. |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Ciśnienie pracy |
1 - 10 bar |
Czynnik roboczy |
powietrze czyste, bez smarowania* |
*W przypadku stosowania smarowania zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały okres eksploatacji. |
OZNACZENIA SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCTBF
STANDARDOWE SKOKI SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCBF
- podwójnego działania, typ A i C
X podwójnego działania, amortyzacja typu B
Standardowe skoki |
||||||||||||
Seria |
o |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
QCTF-QCBF |
20 |
- |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|
QCTF-QCBF |
25 |
- |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|
QCTF-QCBF |
32 |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|||
QCTF-QCBF |
40 |
- |
- |
- |
- x |
- x |
- x |
- x |
- x |
|||
Uwaga: Skoki niestandardowe tylko na życzenie. Zaleca się rozpatrzenie możliwości zastosowania skoku standardowego. |
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIA F1 DLA POJEDYNCZEGO KOŁNIERZA DLA SIŁOWNIKÓW Z PROWADZENIEM ŚLIZGOWYM QCTF ORAZ TOCZNYM QCBF (N)
F1 (N)
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCTF |
136 |
124 |
124 |
123 |
122 |
122 |
121 |
121 |
120 |
120 |
|
QCBF |
146 |
142 |
140 |
139 |
137 |
136 |
134 |
94 |
70 |
53 |
||
25 |
QCTF |
181 |
167 |
165 |
164 |
163 |
162 |
161 |
160 |
159 |
158 |
|
QCBF |
171 |
167 |
165 |
163 |
161 |
160 |
160 |
159 |
142 |
109 |
||
32 |
QCTF |
174 |
166 |
162 |
160 |
158 |
156 |
155 |
153 |
|||
QCBF |
220 |
214 |
211 |
211 |
210 |
210 |
209 |
209 |
||||
40 |
QCTF |
189 |
175 |
168 |
164 |
161 |
159 |
157 |
155 |
|||
QCBF |
228 |
219 |
214 |
214 |
212 |
212 |
211 |
210 |
||||
Uwaga: Dla drugiego kołnierza przyjąć tą samą wartość. |
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIA MOMENTAMI M1 DLA POJEDYNCZEGO KOŁNIERZA DLA SIŁOWNIKÓW Z PROWADZENIEM ŚLIZGOWYM QCTF ORAZ TOCZNYM QCBF (Nm)
M1 (N*m)
Skok(mm) |
||||||||||||
o |
Mod. |
20 |
25 |
30 |
40 |
50 |
75 |
100 |
125 |
150 |
175 |
200 |
20 |
QCTF |
3,6 |
3,3 |
3,3 |
3,3 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
3,2 |
|
QCBF |
3,9 |
3,7 |
3,7 |
3,7 |
3,6 |
3,6 |
3,6 |
2,5 |
1,89 |
1,4 |
||
25 |
QCTF |
5,7 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,1 |
5,1 |
5,1 |
5 |
5 |
|
QCBF |
5,4 |
5,2 |
5,2 |
5,2 |
5,1 |
5,1 |
5,1 |
5 |
4,5 |
3,4 |
||
32 |
QCTF |
6,7 |
6,4 |
6,3 |
6,2 |
6,1 |
6 |
6 |
5,9 |
|||
QCBF |
8,5 |
8,3 |
8,2 |
8,2 |
8,1 |
8,1 |
8,1 |
8,1 |
||||
40 |
QCTF |
8,1 |
7,5 |
7,2 |
7 |
6,9 |
6,8 |
6,7 |
6,6 |
|||
QCBF |
9,8 |
9,4 |
9,2 |
9,2 |
9,1 |
9,1 |
9 |
9 |
||||
Uwaga: Dla drugiego kołnierza przyjąć tą samą wartość. |
WYMIARY 02 I 04 SIŁOWNIKÓW SERII QCTF I QCBF
o |
Skok/02 |
Skok/04 |
||||
20-30 |
40-100 |
125-200 |
20-30 |
40-100 |
125-200 |
|
20 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
25 |
24 |
44 |
120 |
29 |
39 |
77 |
32 |
24 |
48 |
124 |
33 |
45 |
83 |
40 |
24 |
48 |
124 |
34 |
46 |
84 |
.
Dla QCBF |
Dla QCTF |
||
o |
oC |
o |
oC |
20 |
10 |
20 |
12 |
25 |
12 |
25 |
16 |
32 |
16 |
32 |
20 |
40 |
16 |
40 |
20 |
Mod. QCTF i QCBF typ A
+ = dodać skok siłownika
WYMIARY |
||||||||||||||||||||
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
L3 |
M1 |
M2 |
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
81 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
69 |
83 |
36 |
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
91 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
69,5 |
93 |
42 |
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
110 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
81,5 |
112 |
48 |
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
118 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
88 |
120 |
54 |
o |
N |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
||
20 |
24 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
||
25 |
30 |
17 |
34 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
|||
32 |
34 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
|||
40 |
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
Mod. QCTF i QCBF typ B
Uwaga:
Należy każdorazowo sprawdzić czy zastosowany
amortyzator spełnia zadane warunki pracy - patrz
dobór amortyzatorów typu SA.
W przypadku konieczności należy zastosować regulację
skoku - mod. SA-10SC lub SA-14SC (patrz wyposażenie
amortyzatorów).
Parametry techniczne amortyzacji z regulacją skoku |
||||
osiłownika |
o20 |
o25 |
o32 |
o40 |
Amortyzator |
SA-1007 |
SA-1007 |
SA-1412 |
SA-1412 |
Max. ilość energii pochłanianej (patrz char. amortyzatorów) |
0 ÷ 15 |
0 ÷ 15 |
0 ÷ 20 |
0 ÷ 20 |
Zakres regulacji skoku. |
+0 ÷ +12 |
+0 ÷ +8 |
+0 ÷ +10 |
+0 ÷ +11 |
.
WYMIARY |
||||||||||||||||||||||||||||||||
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
L3 |
M1 |
M2 |
N |
|||||||||||
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
97 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
69 |
83 |
36 |
24 |
|||||||||||
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
107 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
69,5 |
93 |
42 |
30 |
|||||||||||
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
134 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
81,5 |
112 |
48 |
34 |
|||||||||||
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
141 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
88 |
120 |
54 |
40 |
|||||||||||
o |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
T |
U |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
amortyzator |
||||||||||||
20 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
57,5 |
32 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
SA - 1007 |
||||||||||||
25 |
17 |
34 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
62,5 |
38 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
SA - 1007 |
|||||||||||||
32 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
81 |
44 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
SA - 1412 |
|||||||||||||
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
85 |
44 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
SA - 1412 |
Mod. QCTF i QCBF typ C
Uwaga:
Należy każdorazowo sprawdzić czy zastosowany
amortyzator spełnia zadane warunki pracy - patrz
dobór amortyzatorów typu SA.
W przypadku konieczności należy zastosować regulację
skoku - mod. SA-10SC lub SA-14SC (patrz wyposażenie
amortyzatorów).
+ = dodać skok siłownika
Parametry techniczne amortyzacji z regulacją skoku |
||||
osiłownika |
o20 |
o25 |
o32 |
o40 |
Amortyzator |
SA-1007-W |
SA-1007-W |
SA-1412-W |
SA-1412-W |
Max. ilość energii pochłanianej (patrz char. amortyzatorów) |
0 ÷ 25 |
0 ÷ 25 |
0 ÷ 35 |
0 ÷ 35 |
Zakres regulacji skoku. |
-15 ÷ -25 |
-15 ÷ -25 |
-18 ÷ -35 |
-18 ÷ -35 |
.
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||||||||||
o |
A |
oD |
E1 |
E2 |
F |
F1 |
F2 |
F3 |
F4 |
F5 |
F6 |
G1 |
G2 |
H |
H1 |
L1 |
L2 |
L3 |
M1 |
M2 |
N |
||||||||||
20 |
10 |
10 |
70 |
18 |
1/8 |
10,5 |
10,5 |
25 |
12,5 |
11,5 |
10,5 |
81 |
30 |
72 |
54 |
37 |
53 |
69 |
83 |
36 |
24 |
||||||||||
25 |
10 |
12 |
78 |
26 |
1/8 |
11,5 |
8 |
28,5 |
12,5 |
13,5 |
11,5 |
91 |
40 |
82 |
64 |
37,5 |
53,5 |
69,5 |
93 |
42 |
30 |
||||||||||
32 |
12 |
16 |
96 |
30 |
1/8 |
12,5 |
9,5 |
34 |
7 |
15 |
12,5 |
110 |
45 |
98 |
78 |
37,5 |
59,5 |
81,5 |
112 |
48 |
34 |
||||||||||
40 |
12 |
16 |
104 |
30 |
1/8 |
13 |
12 |
38 |
13 |
18 |
13 |
118 |
45 |
106 |
86 |
44 |
66 |
88 |
120 |
54 |
40 |
||||||||||
o |
01 |
03 |
P1/P2 |
P3 |
Q |
R |
S |
T(max) |
Y |
Y1 |
Y2 |
Y3 |
Y4 |
X |
X1 |
X2 |
J |
K |
amortyzator |
||||||||||||
20 |
17 |
28 |
M5x0,8 |
M6x1 |
13 |
12 |
6 |
37 |
28 |
3 |
3,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
44 |
M5 |
SA – 1007W |
||||||||||||
25 |
17 |
34 |
M6x1 |
15 |
12 |
6 |
37 |
34 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
5,5 |
9,5 |
5,5 |
50 |
M5 |
SA – 1007W |
|||||||||||||
32 |
21 |
42 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
55 |
42 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
63 |
M6 |
SA – 1412W |
|||||||||||||
40 |
22 |
50 |
M8x1,25 |
20 |
16 |
10 |
55 |
50 |
4 |
4,5 |
3 |
6 |
6,5 |
11 |
7,5 |
72 |
M6 |
SA – 1412W |
Hamulce hydrauliczne serii 43
Średnica tłoka - 40mm
Realizacja funkcji: skok – zatrzymanie
Jednostki hamujące serii 43 są wykonywane w dwóch odmianach: - regulowana prędkość ruchu wysuwania tłoczyska i szybki powrót - szybki ruch wysuwania tłoczyska i regulowana prędkość powrotna. W zespole hamulca znajduje się zbiornik wyrównawczy oleju. Regulacja prędkości jest umożliwiona za pomocą wbudowanego zaworu dławiącego. Na życzenie dostarczany jest zespół wyposażony w zawór zatrzymania, przyspieszenia lub oba te elementy. |
.
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
ze śrubami ściągającymi |
Działanie |
regulacja prędkości |
Obciążenie masowe |
max. 500 kg (włącznie z inercją ruchomych mas) |
Temperatura |
-10°C do +70°C |
Czynnik roboczy |
olej hydrauliczny |
Prędkość |
minimalna: 14mm/min |
maksymalna: 15 m/min (w kierunku swobodnego przepływu) |
|
Skoki |
50, 100, 150, 200 (specjalne na życzenie) |
Sposób mocowania |
łapy montażowe B-40 (wymiary - patrz B-41-40) |
Wykonanie specjalne |
z zaworami skoku i zatrzymania |
OZNACZENIE HAMULCÓW HYDRAULICZNYCH
Hamulec, Mod. 43N-LTO-40...
WYMIARY |
|||||
Mod. |
skoki mm |
A |
B |
C |
D |
43N-LTO-40... |
50 -100 |
170 |
198 |
228 |
28 |
43N-LTO-40... |
150 - 200 |
190 |
233 |
263 |
43 |
Hamulec, Mod. 43N-LTA-40...
na życzenie
WYMIARY |
|||||
Mod. |
skoki mm |
A |
B |
C |
D |
43N-LTA-40... |
50 -100 |
170 |
198 |
228 |
28 |
43N-LTA-40... |
150 - 200 |
190 |
233 |
263 |
43 |
Hamulec, Mod. 43N-LTV-40...
na życzenie
WYMIARY |
|||||
Mod. |
skoki mm |
A |
B |
C |
D |
43N-LTV-40... |
50 -100 |
170 |
198 |
228 |
28 |
43N-LTV-40... |
150 - 200 |
190 |
233 |
263 |
43 |
Hamulec, Mod. 43N-LTB -40...
na życzenie
WYMIARY |
|||||
Mod. |
skoki mm |
A |
B |
C |
D |
43N-LTB-40... |
50 -100 |
170 |
198 |
228 |
28 |
43N-LTB-40... |
150 - 200 |
190 |
233 |
263 |
43 |
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PTO-40
+ = dodać skok
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PTV-40
Na życzenie
+ = dodać skok
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PSO-40
+ = dodać skok
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PSV-40
Na życzenie.
+ = dodać skok
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PTA-40
Na życzenie
+ = dodać skok
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PTB -40
Na życzenie
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PSA-40
Na życzenie
+ = dodać skok
Hamulec hydrauliczny, Mod. 43N-PSB-40
Na życzenie.
+ = dodać skok
Silowniki wahadłowe seria 18
Niemagnetyczne z amortyzacją
o32, 40, 50, 63, 80, 100, 125
W celu zaspokojenia różnych wymagań siłowniki wahadłowe serii 18 są oferowane dla siedmiu różnych średnic tłoków roboczych. Dzięki optymalnej konstrukcji oraz materiałom zastosowanym do budowy, siłowniki te wyróżniają się możliwościami pracy w trudnych warunkach przy dużej dokładności realizowanych ruchów. Zębatka i koło zębate są wykonane ze stali hartowanej, a koło zębate osadzone na dwóch łożyskach. Siłownik posiada dwustronną, regulowaną amortyzację pneumatyczną. Dzięki zastosowaniu specjalnego smaru stałego siłownik może pracować bez smarowania powietrza. W obu głowicach znajdują się zderzaki śrubowe umożliwiające regulację kąta obrotu w granicach ± 7°. |
.
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
ze śrubami ściągającymi |
Działanie |
podwójnego działania |
Materiały |
korpus - stal ST35 (rura), głowice - aluminium, uszczelki - NBR, |
pozostałe elementy - stal hartowana |
|
Temperatura |
0 ÷ 80°C (-20°C dla suchego powietrza) |
Standardowe kąty obrotu |
90° - 180° |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Ciśnienie pracy |
0,5 ÷ 10 bar |
Czynnik roboczy |
czyste powietrze, bez smarowania* |
*W przypadku stosowania smarowania zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały okres eksploatacji. |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW WAHADŁOWYCH
Przykład: o50, kąt obrotu 90°, seria 29, magnetyczny
Oznaczenie: 18-050/090.
Uwaga: smarować zębatkę przy użyciu smarownicy - przy normalnej
eksploatacji nie ma potrzeby dodatkowego smarowania.
TEORETYCZNY MOMENT OBROTOWY (Nm) |
|||||||
o |
32 |
40 |
50 |
63 |
80 |
100 |
125 |
1 bar |
1,42 |
2,22 |
3,47 |
6,60 |
10,65 |
22,18 |
34,65 |
2 bar |
2,84 |
4,44 |
6,93 |
13,20 |
21,29 |
44,36 |
69,31 |
3 bar |
4,26 |
6,65 |
10,40 |
19,81 |
31,94 |
66,54 |
103,96 |
4 bar |
5,68 |
8,87 |
13,86 |
26,41 |
42,58 |
88,71 |
138,62 |
5 bar |
7,10 |
11,09 |
17,33 |
33,01 |
53,23 |
110,89 |
173,27 |
6 bar |
5,52 |
13,31 |
20,79 |
39,61 |
63,87 |
133,07 |
207,92 |
7 bar |
9,94 |
15,52 |
24,26 |
46,21 |
74,52 |
155,25 |
242,58 |
8 bar |
11,36 |
17,74 |
27,72 |
52,82 |
85,17 |
177,43 |
277,23 |
9 bar |
12,77 |
19,96 |
31,19 |
59,42 |
95,81 |
199,61 |
20,35 |
10 bar |
14,19 |
22,18 |
34,65 |
66,02 |
106,46 |
221,78 |
364,54 |
Siłownik wahadłowy serii 18
Uwaga: Zębatkę smarować przy użyciu właściwej smarownicy.
WYMIARY |
|||||||||||||||||||
o |
A |
K |
B |
C |
D |
Eho8 |
F |
G |
H ř(H7) |
L |
M |
N |
P |
R |
S |
T |
U |
TG |
Z |
32 |
298 |
63 |
52 |
85 |
47 |
25 |
50 |
M6 |
15 |
5 |
17,3 |
26,5 |
68 |
G1/8 |
M6 |
34 |
24,5 |
32,5 |
254 |
40 |
298 |
63 |
56 |
89 |
54 |
32 |
50 |
M6 |
15 |
5 |
17,3 |
26,5 |
68 |
G1/4 |
M6 |
34 |
28,5 |
38,2 |
254 |
50 |
298 |
63 |
66 |
94 |
65 |
38 |
50 |
M8 |
15 |
5 |
17,3 |
26,5 |
68 |
G1/4 |
M8 |
34 |
33,5 |
46,6 |
258 |
63 |
366 |
75,5 |
80 |
111 |
78 |
35 |
60 |
M8 |
20 |
6 |
22,8 |
31 |
80 |
G3/8 |
M8 |
40 |
40 |
58,5 |
314 |
80 |
366 |
75,5 |
98 |
120 |
97 |
45 |
60 |
M10 |
20 |
6 |
22,8 |
31 |
80 |
G3/8 |
M10 |
40 |
49 |
72 |
314 |
100 |
426 |
100,5 |
118 |
153 |
116 |
45 |
80 |
M10 |
25 |
8 |
28,3 |
41 |
102 |
G3/8 |
M10 |
53 |
59 |
89 |
374 |
125 |
432 |
100,5 |
142 |
165 |
140 |
53 |
80 |
M12 |
25 |
8 |
28,3 |
41 |
102 |
G1/2 |
M12 |
53 |
71 |
110 |
381 |
K = zwiększenie wymiarów A i Z dla dodatkowego obrotu (każdego) o 90°. |
Siłowniki wahadłowe serii 69
o32 - 40 - 50 - 63 - 80 - 100 - 125, magnetyczny, a amortyzacją
Siłowniki wahadłowe serii 69 są oferowane w siedmiu wielkościach średnic tłoka od ř32 ÷ ř125mm oraz dwóch wersjach konstrukcji wału wyjściowego: z wałkiem wysuniętym jednostronnie oraz z tuleją prowadzącą przez całą szerokość korpusu. Dzięki optymalnej konstrukcji oraz zastosowanym materiałom siłowniki te wyróżniają się możliwościami pracy w trudnych warunkach oraz dużą precyzją ruchów. Zębatka i koło zębate (osadzone na 2 łożyskach) wykonywane są ze stali hartowanej. Siłownik posiada dwustronną, regulowaną amortyzację pneumatyczną. Zastosowanie specjalnego smaru stałego eliminuje konieczność smarowania powietrza. W głowicach znajdują się zderzaki śrubowe, umożliwiające regulację kąta obrotu ± 5°. |
Wysoka trwałość
Elegancka konstrukcja
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
ze śrubami ściągającymi |
Działanie |
podwójnego działania |
Materiały |
korpus, głowice - aluminium, zębatka - stal, |
koło zębate - stal hartowana, uszczelki - NBR |
|
Sposób mocowania |
otwory gwintowane głowicy środkowej |
uchwyty siłowników serii 60 |
|
Średnice |
o32 - 40 - 50 - 63 - 80 - 100 - 125 |
Temperatura |
0° ÷ 80°C (- 20°C dla suchego powietrza) |
Standardowe kąty obrotu |
90°,180° (inne na życzenie) |
Łożyska |
toczne (dla o32 ślizgowe) |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Ciśnienie pracy |
1 ÷ 10 bar |
Czynnik roboczy |
czyste powietrze, bez smarowania* |
*W przypadku stosowania smarowania zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany przez cały okres eksploatacji. |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW SERII 69
o50, kąt obrotu 90°, wersja z tuleją wpustową,
seria 69, magnetyczny
Oznaczenie: 69-050/090-F.
o 50, kąt obrotu 90°, wersja z wałkiem wpustowym,
seria 69, magnetyczny
Oznaczenie: 69-050/090-M.
TEORETYCZNY MOMENT OBROTOWY (Nm) |
|||||||
Ciśnienie |
32 |
40 |
50 |
63 |
80 |
100 |
125 |
Torque moment (Nm) Moment teoretyczny (Nm) |
|||||||
1 bar |
1.2 |
2.25 |
3.9 |
7.3 |
15.7 |
26.35 |
51 |
2 bar |
2.4 |
4.5 |
7.8 |
14.6 |
31.4 |
52.7 |
102 |
3 bar |
3.6 |
6.75 |
11.7 |
21.9 |
47.1 |
79.05 |
153 |
4 bar |
4.8 |
9 |
15.6 |
29.2 |
62.8 |
105.4 |
204 |
5 bar |
6 |
11.25 |
19.5 |
36.5 |
78.5 |
131.75 |
255 |
6 bar |
7.2 |
13.5 |
23.4 |
43.8 |
94.2 |
158.1 |
306 |
7 bar |
8.4 |
15.75 |
27.3 |
51.1 |
109.9 |
184.45 |
357 |
8 bar |
9.6 |
18 |
31.2 |
58.4 |
125.6 |
210.8 |
408 |
9 bar |
10.8 |
20.25 |
35.1 |
65.7 |
141.3 |
237.15 |
459 |
10 bar |
12 |
22.5 |
39 |
73 |
157 |
263.5 |
510 |
Dopuszczalne obciążenia
DOPUSZCZALNA SIŁA OSIOWA F, F1=0 |
|||||||
o |
32 |
40 |
50 |
63 |
80 |
100 |
125 |
F(N) |
100 |
100 |
120 |
120 |
200 |
250 |
300 |
Siłownik wahadłowy 69-...-M
WYMIARY |
|||||||||||||||||||||||
o |
A |
Bd11 |
* |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
J |
K |
L |
M |
N |
P |
Q |
R |
S |
T |
U |
Y |
X |
Z |
32 |
249 |
30 |
47 |
33 |
50 |
46 |
5 |
14 |
18 |
25 |
25 |
31 |
50 |
G1/8 |
32,5 |
71,5 |
25 |
46,5 |
M6 |
10 |
M5 |
12,5 |
219 |
40 |
295 |
35 |
56,5 |
40 |
60 |
55 |
5 |
14 |
22 |
25 |
25 |
31 |
60 |
G1/4 |
38 |
82 |
30 |
54,5 |
M6 |
10 |
M5 |
12,5 |
263 |
50 |
316 |
40 |
63 |
50 |
70 |
64,5 |
6 |
19 |
25 |
30 |
35 |
41 |
65 |
G1/4 |
46,5 |
94 |
32,5 |
60,5 |
M8 |
13 |
M6 |
16 |
282 |
63 |
357 |
45 |
74,5 |
60 |
75 |
75 |
8 |
24 |
35 |
30 |
35 |
41 |
75 |
G3/8 |
56,5 |
110 |
37 |
70,8 |
M8 |
13 |
M8 |
19 |
325 |
80 |
443 |
45 |
99 |
80 |
99 |
93 |
8 |
28 |
50 |
45 |
45 |
51 |
99 |
G3/8 |
72 |
142 |
50 |
93,5 |
M10 |
16 |
M8 |
19 |
404 |
100 |
472 |
55 |
107 |
80 |
115 |
110 |
10 |
38 |
60 |
50 |
45 |
51 |
115 |
G1/2 |
89 |
156,5 |
54 |
99 |
M10 |
16 |
M10 |
22 |
434 |
125 |
549 |
60 |
132 |
90 |
125 |
135 |
10 |
38 |
70 |
60 |
45 |
51 |
140 |
G1/2 |
110 |
188 |
60 |
118 |
M12 |
20 |
M10 |
22 |
505 |
*Zwiększenie A i Z dla każdych 90° obrotu. |
Siłownik wahadłowy 69-...-F
WYMIARY |
||||||||||||||||||||
o |
A |
Bd11 |
* |
C |
D |
E |
F |
H |
J |
M |
N |
P |
Q |
R |
S |
T |
U |
V |
W |
Z |
32 |
249 |
30 |
47 |
33 |
50 |
46 |
5 |
18 |
25 |
50 |
G1/8 |
32,5 |
71,5 |
25 |
46,5 |
M6 |
10 |
16,3 |
14 |
219 |
40 |
295 |
35 |
56,5 |
40 |
60 |
55 |
5 |
22 |
25 |
60 |
G1/4 |
38 |
82 |
30 |
54,5 |
M6 |
10 |
16,3 |
14 |
263 |
50 |
316 |
40 |
63 |
50 |
70 |
64,5 |
6 |
25 |
30 |
65 |
G1/4 |
46,5 |
94 |
32,5 |
60,5 |
M8 |
13 |
21,8 |
19 |
282 |
63 |
357 |
45 |
74,5 |
60 |
75 |
75 |
6 |
35 |
30 |
75 |
G3/8 |
56,5 |
110 |
37 |
70,8 |
M8 |
13 |
21,8 |
19 |
325 |
80 |
443 |
45 |
99 |
80 |
99 |
93 |
8 |
50 |
45 |
99 |
G3/8 |
72 |
142 |
50 |
93,5 |
M10 |
16 |
27,3 |
24 |
404 |
100 |
472 |
55 |
107 |
80 |
115 |
110 |
8 |
60 |
50 |
115 |
G1/2 |
89 |
156,5 |
54 |
99 |
M10 |
16 |
31,3 |
28 |
434 |
125 |
549 |
60 |
132 |
90 |
125 |
135 |
8 |
70 |
60 |
140 |
G1/2 |
110 |
188 |
60 |
118 |
M12 |
20 |
31,3 |
28 |
505 |
*Zwiększenie A i Z dla każdych 90° obrotu. |
Siłowniki wahadłowe serii 30
o50 - 63 - 80 - 100
Amortyzowane i bez amortyzacji.
Standardowe kąty obrotu 90° i 180°
Siłowniki wahadłowe serii 30 wykonywane są w formie monoblokowej z profilu aluminiowego i wraz z głowicami tworzą zwartą, estetyczną konstrukcję. Dzięki unikatowemu rozwiązaniu prowadzenia zespołów ruchomych uzyskano wzrost żywotności. W głowicach znajdują się zderzaki śrubowe umożliwiające regulację kąta obrotu w granicach ± 5°. |
.
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Rodzaj konstrukcji |
profil zwarty |
Działanie |
podwójnego działania |
Materiały |
korpus i głowice - aluminium, uszczelki - NBR, pozostałe części - stal hartowana |
Sposób mocowania |
otwory gwintowane w korpusie |
Średnice |
o50 - 63 - 80 - 100 |
Położenie montażowe |
dowolne |
Zakres temperatur |
0 ÷ 50°C (- 20°C dla suchego powietrza) |
Standardowe kąty obrotu |
90° - 180° |
.
PARAMETRY PNEUMATYCZNE |
|
Ciśnienie pracy |
0.5 ÷ 10 bar |
Czynnik roboczy |
czyste powietrze z lub bez smarowania |
OZNACZENIE SIŁOWNIKÓW SERII 30
o50, kąt obrotu 90°, z amortyzacją
Oznaczenie: 30-050/090
o50, kąt obrotu 90°, bez amortyzacji
Oznaczenie: 30-050/090-3
TEORETYCZNY MOMENT OBROTOWY (Nm) |
||||
o |
50 |
63 |
80 |
100 |
Ciśnienie |
Moment teoretyczny |
|||
1 bar |
2,08 |
4,40 |
7,10 |
16,63 |
2 bar |
4,16 |
8,80 |
14,19 |
33,27 |
3 bar |
6,24 |
13,20 |
21,29 |
49,90 |
4 bar |
8,32 |
17,61 |
28,39 |
66,54 |
5 bar |
10,40 |
22,01 |
35,49 |
83,17 |
6 bar |
12,48 |
26,41 |
42,58 |
99,80 |
7 bar |
14,55 |
30,81 |
49,68 |
116,44 |
8 bar |
16,63 |
35,21 |
56,78 |
133,07 |
9 bar |
18,71 |
39,61 |
63,87 |
149,07 |
10 bar |
20,79 |
44,01 |
70,97 |
166,34 |
Siłowniki wahadłowe serii 30
WYMIARY SIŁOWNIKÓW Z AMORTYZACJĄ |
||||||||||||||||||
Mod. |
A |
B |
C 90° |
C 180° |
D |
E |
F h7 |
G |
H |
L |
M |
N |
O |
P |
Q |
R |
S |
T |
30 - 50… |
48 |
62 |
162 |
199 |
36 |
2,5 |
15 |
25 |
5 |
5 |
25 |
G1/8 |
23 |
M8 x 1,25 |
46 |
98 |
8 |
8 |
30 - 63… |
60 |
76 |
186 |
237 |
41 |
2,5 |
17 |
30 |
6 |
5 |
30 |
G1/8 |
24 |
M10 x 1,5 |
57 |
117 |
8 |
12 |
30 - 80… |
72 |
92 |
195 |
245 |
50 |
3 |
20 |
35 |
6 |
5 |
35 |
G1/4 |
23,5 |
M12 x 1,75 |
70 |
142 |
9 |
13 |
30-100… |
85 |
112 |
247 |
313 |
60 |
4 |
25 |
40 |
8 |
5 |
40 |
G3/8 |
26 |
M12 x 1,75 |
85 |
172 |
9 |
14 |
.
WYMIARY SIŁOWNIKÓW BEZ AMORTYZACJI |
|||||||||||||||||
Mod. |
A |
B |
C 90° |
C 180° |
D |
E |
F h7 |
G |
H |
L |
M |
N |
O |
P |
Q |
R |
S |
30 - 50… |
48 |
62 |
150 |
199 |
36 |
2,5 |
15 |
25 |
5 |
5 |
25 |
G1/8 |
17 |
M8 x 1,25 (Prof. 8) |
46 |
98 |
8 |
30 - 63… |
60 |
76 |
172 |
237 |
41 |
2,5 |
17 |
30 |
6 |
5 |
30 |
G1/8 |
17 |
M10 x 1,5(Prof. 12) |
57 |
117 |
8 |
30 - 80… |
72 |
92 |
191 |
245 |
50 |
3 |
20 |
35 |
6 |
5 |
35 |
G1/4 |
21,5 |
M12 x 1,75(Prof. 13) |
70 |
142 |
9 |
30-100… |
85 |
112 |
245 |
313 |
60 |
4 |
25 |
40 |
8 |
5 |
40 |
G3/8 |
25 |
M12 x 1,75(Prof. 14) |
85 |
172 |
9 |
Chwytaki kątowe serii CGA
Rozmiary: 10 - 16 - 20 - 25 - 32
Magnetyczne
Chwytaki kątowe serii CGA oferowane są w pięciu wielkościach. Kąt otwierania i zamykania chwytaka zawiera się w granicach -10° do +30°. Tłok wyposażony jest w magnes stały umożliwiający wykorzystanie bezdotykowych czujników położenia serii CSB. Czujniki mogą być zainstalowane w przygotowanych rowkach korpusu i mogą być wykorzystane do sygnalizacji stanu zamknięcia lub otwarcia chwytaka. Korpus chwytaka CGA posiada otwory montażowe na 3 ściankach, co zwiększa wygodę montażu. Chwytak może być również opcjonalnie wyposażony w adapter C-CGP lub L-CGP ułatwiające montaż chwytaka. |
Zwarta konstrukcja
Elastyczny montaż
Opcjonalne adaptery instalacyjne
PARAMETRY OGÓLNE |
|
Model |
CGA-10 CGA-16 CGA-20 CGA-25 CGA-32 |
Rozmiar |
10 16 20 25 32 |
Działanie |
podwójnego działania, kątowe |
Czynnik |
czyste powietrze |
Zakres ciśnień roboczych |
1.5 ÷ 7 bar |
Temperatura pracy |
0 ÷ 80°C |
Max. częstotliwość |
180 cykli/min |
Moment chwytający zamykanie* |
1,6xP 8xP 17xP 34xP 61xP |
M(Ncm) otwieranie* |
2,6xP 11xP 23xP 43xP 81xP |
Efektywna siła chwytu F (N) |
F = M / L** x0,85 |
Max. wysunięcie punktu chwytu L (cm) |
3,0 4,0 6,0 7,0 8,5 |
Waga (g) |
40 100 200 330 540 |
Zakres kątów otwarcia / zamknięcia |
-10°÷ -30° |
Gniazda zasilające |
M5 (CGA-10 M3) |
Magnes |
dla czujników bezdotykowych zainstalowany w tłoku |
* W przypadku stosowania smarowania, zalecany jest olej ISOVG32. Rozpoczęty proces smarowania musi być kontynuowany do końca eksploatacji. |